Nova plantofada internacional a Espanya i a les seves males arts i la seva guerra bruta contra l’independentisme.
Un estudi científic de la Universitat de Califòrnia ha analitzat milions de missatges de Twitter realitzats els dies previs del referèndum d’independència de Catalunya celebrat l’1-O i ha arribat a la conclusió que centenars de bots (robots, perfils no gestionats per humans) van generar odi i violència contra els catalans.
Un estudi per comprendre com funcionen els bots
Els investigadors expliquen que aquest estudi és un dels primers a investigar els bots de contingut generats i l’estratègia específica que usen. S’han revisat gairebé 4 milions de publicacions a Twitter i els investigadors de la Fondazione Bruno Kessler i l’Escola d’Enginyeria Viterbi de la Universitat del Sud de Califòrnia van intentar comprendre la dinàmica del comportament en línia dels bots, el tipus de contingut que van compartir i a quins usuaris es van dirigir i ho van fer en el context de l’1-O.
Els influencers proindependència, objectiu dels bots
Els investigadors van descobrir que els perfils influents (influencers, gent amb molts seguidors) que donaven suport a la independència de Catalunya van ser els objectius específics dels bots. Aquests perfils tenien més de 100 vegades més probabilitats de patir un atac dels bots. A més, segons l’estudi, aquests influents també van ser exposats a narratives negatives, contingut que generava odi i conductes violentes seguides pels robots.
Una conclusió demolidora contra les males arts espanyoles
L’estudi conclou que els bots poden arribar a tenir molta influència en l’opinió a la xarxa a través de les seves manipulacions. Des de Califòrnia asseguren que durant el referèndum català del 2017, utilitzat com un estudi de cas, els robots socials van generar i promoure contingut violent dirigit als independentistes, un fet que, finalment, va exacerbar el conflicte social en línia.