La idea de crear una patronal, segons ha explicat en roda de premsa David Fernández, va sorgir en analitzar les “febleses i fortaleses” després de l’1 d’octubre i concloure que hi havia “determinats espais” que no estaven representats, com la d’un empresariat independentista, i que per això que calia “construir alternatives”. Segons Fernández, més enllà dels objectius nacionals, també es vol projectar una patronal “moderna” i “del segle XXI”.
Per la seva banda, l’empresària i membre de l’entitat Sílvia Cubo ha precisat que en realitat no voldria anomenar patronal a Anem per feina “perquè no som patrons de res” i n’ha reivindicat la seva independència. “No ens devem a ningú, no hem de donar explicacions a ningú que o siguin els nostres socis”, ha conclòs Cubo.
L’empresària també ha afirmat que si hi ha altres patronals o associacions independentistes “estarem super contents perquè vol dir que tenim molta representativitat” i els ha convidat a adherir-se a la nova Eina de País de l’ANC.
Els responsables d’Anem per feina també han subratllat que volen fomentar l’emprenedoria “sigui quina sigui l’edat”, impulsar l’activitat econòmica a tot Catalunya, més enllà de Barcelona ja que “tots els territoris són importants”; fomentar les empreses innovadores i donar suport als joves empresaris, entre d’altres.
La nova patronal treballarà amb la distribució territorial de les vegueries i ja disposa de delegacions a Sort, Manresa, Lleida, Girona, Tarragona, Tortosa i la Bisbal del Penedès, segons ha detallat Fernández, que ha dit que aquest model “encaixa amb què Catalunya som tots i la farem entre tots i a tot arreu”.
La posada en marxa d’aquesta nova patronal forma part de la campanya Eines de País, entre les quals hi ha l’impuls que es va donar a les candidatures que van resultar guanyadores a les cambres de comerç de Barcelona, Terrassa, Sabadell i Manresa; i la de consum estratègic, segons ha recordat l’empresa de l’ANC, Elisenda Palouzié.