Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Samsung, la tecnologia de la bugada

|

- Publicitat -

Ja fa uns quants anys, després de les olimpíades de Barcelona 92, a casa els avis van comprar una tele. Un televisor Mitsubishi. Eren els televisors que havien conviscut amb els atletes en els pisos de la Vila Olímpica. El van treure a bon preu. Es veia bé, va durar anys, i si tenia una avaria la reparaven i Sant tornem-hi!

Publicitat

La meva àvia, la iaia, xalava quan rebia una visita. Si passaven a la sala, i veien el nou aparell i es fixaven en la marca, ja es delia per la pregunta: “Una tele Mitsubishi?! Però que no fan cotxes, aquests?!”. I la meva àvia, la iaia, amb aquella ironia dels de Reus, responia: “Sí, no va connectada a la lectra. Funciona amb gasolina!”.

A la iaia segur que li agradaria la campanya que estem sentint aquests dies mitjançant una sèrie de falques publicitàries disseminades per les ones catalanes. Obro parèntesi i aprofito per dir que la ràdio, tot i el bum de les xarxes socials, segueix essent un mitjà fantàstic a tenir en compte per difondre una marca. Torne-m’hi. La campanya en qüestió és la campanya de Samsung, que té com a objectiu però comunicar la seva gamma de rentadores i dotar la marca de notorietat en aquesta nova categoria on entren. Aquí la companyia busca associar la marca Samsung a una nova tecnologia, la tecnologia de la bugada, igual que s’havia associat fins ara a televisors o telèfons intel·ligents. Presenta situacions en clau d’humor on el consumidor confon la rentadora Samsung amb els televisors. A més, està molt ben interpretada pels actors que la sonoritzen.

La campanya la formen vuit falques. I, amb les diferents peces, es vol fer entendre que la marca que fa televisors i mòbils, també fabrica rentadores. Però, sobretot, que són igual de bones. Aquesta seria la seva proposta de valor. Rentadores amb tecnologia de televisors i de mòbils.

La campanya va rebre un Premi Ondas l’any passat, és de l’agència Publicis (Madrid) i el seu creatiu és un xiquet de Reus, en Gerard Andreu.

La iaia de ben segur que li diria: “Xiquet, molt bé aquesta cunya, tot i que ja l’haguessis pogut pensar també en català!”

Feu la prova, escolteu-la i aneu-la traduint. Aquí la falca. Ja me’n direu el què…

I tu, quines campanyes fas? Gran o petit, tingues la teva…

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut