El 21 de desembre, després del Consell de Ministres a Barcelona, el Gobierno va anunciar que l’aeroport del Prat passarà a nomenar-se Josep Taradellas. Una decisió unilateral, que no es va comunicar a la Generalitat i tampoc als ajuntaments implicats (Barcelona i el Prat de Llobregat).
Enmig d’un clima de repressió i conflicte polític a Catalunya, Pedro Sánchez ha intentat, sense èxit, fer un gest de distensió. Ara bé, el president espanyol sap que amb 84 diputats no té massa marge de maniobra i només li queda intentar prendre el pèl als catalans per així allargar al màxim la legislatura.
De debò Sánchez creu que Catalunya té com a prioritat el canvi de nom del Prat? Si el president s’hagués presentat a Barcelona amb l’anunci de la cessió de la gestió de l’aeroport sota el braç, potser els partits catalans començarien a plantejar-se algun tipus de concessió.
I Vacarisses què, Pedro? La gent no vol anuncis, sinó millores reals que evitin accidents com el descarrilament. L’any 2009, el ministeri de Foment i la Generalitat van signar el traspàs de la gestió de Rodalies en mans de les institucions catalanes. Una dècada més tard, dels 4.000 milions d’euros només s’ha executat un 13% del pressupost.
Per tant, sigui Pedro Sánchez o qualsevol futur president del Gobierno, no caldrà que perdin el temps amb anuncis estèrils. Els catalans i els empresaris volen viatjar arreu del món sense passar per Madrid i arribar a la feina amb els trens de Rodalies, sense tardar més temps que fa vint anys.