Crida a recuperar una Esquerra Republicana radicalment independentista
Llegides i treballades les tres ponències presentades per ser esmenades per la militància, incideixo en el fet que sobretot les dues ponències polítiques estan molt allunyades de l’esquerra independentista que ens va portar a l’octubre de 2017. Les ponències obliden l’objectiu prioritària de la independència i ens aboca a un federalisme espanyol on resulta que els federalistes espanyols no existeixen.
Per intentar millorar les ponències i malgrat ser membre de Foc Nou m’he vist en l’obligació de presentar unes 90 esmenes per tal de tornar a l’esquerra independentista que ens va portar a la victòria de l’1, 3 i 27 d’octubre de 2017. Un fita que mai podem oblidar, podem corregir els errors comesos i avançar a partir de les fites aconseguides, vam guanyar un referèndum i vam proclamar la independència per una majoria legitima del Parlament de Catalunya, malauradament no la vam implementar.
Vull que quedi com a mínim constància d’aquesta voluntat de recuperar una Esquerra Republicana radicalment independentista, sense independència la voluntat d’avançar com a país independent dins del marc dels Països Catalans quedarà frustrada. Lamento el silenci dels dirigents republicans històrics que van precedir l’actual direcció donant per fet aquesta deriva autonomista i federal.
Presentaré i defensaré aquestes 90 esmenes en el congrés gironí on milito amb la bona voluntat de trobar complicitats en la militància de base per tal de fer-les arribar a la fase final del congrés a celebrar-se a Martorell aquest proper mes de març. Per tant, demano a tota la militància gironina que vingui al congrés per evitar una nova deriva d’Esquerra Republicana ara que caminem cap als primers 100 anys d’història. Us demano que les llegiu i les valoreu, ens toca recuperar una Esquerra Republicana radicalment independentista.