El PSOE ha obert aquest dijous la campanya electoral del 28-M a Mislata, al País Valencià, en un acte protagonitzat per la vicepresidenta primera del govern espanyol, Nadia Calviño, i el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig. El més curiós de tot, encara que segons com es miri tampoc sorprèn gaire, és que totes les pancartes i cartells principals que el partit ha creat per la campanya són en castellà. Es pot llegir ‘Valencia’ ben gros, però no rastre de l’accent que li pertoca quan s’escriu en valencià. El castellà torna a imposar-se.
Pedro Sánchez no s’incorporarà a la campanya electoral fins dissabte a Sevilla, perquè aquest divendres s’entrevista amb el president nord-americà, Joe Biden, a la Casa Blanca. Calviño ha fet bandera dels avenços socials i de l’obra de govern de Sánchez. “No podem fer ni un as enrere en igualtat, en els drets socials ni en la bona gestió pública, ni en les reformes que hem engegat”. El PSOE ha activat paral·lelament una campanya a les xarxes amb el lema “Vota el que penses’
L’acte d’inici de campanya al País Valencià ha coincidit amb la publicació del baròmetre del CIS sobre aquestes eleccions autonòmiques i municipals, que augura que el PSOE guanyarà en vot total a les municipals al conjunt de l’Estat i serà capaç de retenir governs que el PP ha posat al seu punt de mira, com el de Ximo Puig al País Valencià, així com els de Castella-La Manxa i Balears.
Calviño ha recordat que el govern espanyol ha hagut d’afrontar reptes com la pandèmia i la guerra, però ha donat una resposta social des del “lideratge, visió i orgull”. Ha posat Sánchez com a exemple del lideratge que ha fet possible “que tinguem 20,5 milions de persones afiliades a la Seguretat Social” i que s’hagi posat en marxa la solució ibèrica.
El PSOE, ha afirmat, ha fet possible que Espanya lideri la recuperació des d’un model econòmic social i d’igualtat, sense les receptes del neoliberalisme, i sense el ‘boom’ immobiliari que després porta conseqüències En aquest sentit, ha apel·lat a “l’orgull de país” perquè “Espanya és un exemple de democràcia, de prosperitat”. “Hem d’estar orgullosos del que hem aconseguit des que vam arribar al govern, perquè hem sabut respondre sense perdre de vista els valors que ens uneixen”, ha dit.
En paral·lel, el PSOE ha llançat una campanya a les xarxes socials amb el lema ‘Vota el que penses’ on destaca els avenços socials assolits pel govern espanyol, amb l’actualització de les pensions, l’excepció ibèrica i els drets socials com a bandera.
El president valencià, Ximo Puig, ha fet un discurs íntegrament en castellà on ha celebrat que el PSPV i Mislata ha aconseguit “mantenir la identitat”, però una identitat “no identitarista, sinó forjada en els valors com la igualtat, la solidaritat”, ha dit. Puig ha contrarestat l’aposta dels socialistes per la “justícia fiscal” a les receptes neoliberals del PP. “L’esquerra governa millor l’economia”, ha dit abans de recordar que el País Valencià “lidera la inversió estrangera” de l’Estat.
En aquest marc, s’ha dirigit als qui no han votat el partit socialista. “Aquest és un projecte que és per a tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana, no només per a uns quants” perquè “aquí no hi ha cap sectarisme. Hi ha obertura, capacitat de trobada, perquè aquesta terra ho mereix i tenim una gran oportunitat que no perdrem”.
Feliz de acompañar a @ximopuig @SanGomezLopez @CarlosFBielsa en el inicio de campaña al #28M.
Es fundamental contar con personas con liderazgo al frente de las instituciones, que gestionen bien y gobiernen pensando en los ciudadanos.@PSOEValencia #AquíYAhora#PolíticaÚtil pic.twitter.com/C2e3u6qMaz
— Nadia Calviño (@NadiaCalvino) May 11, 2023