El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i vuit dels seus predecessors han defensat aquest dijous el model d’immersió lingüística a les escoles. Cambray s’ha reunit a la seu del Departament a Barcelona amb Joan Guitart, Laura Gil, Marta Cid, Joan Manuel del Pozo, Ernest Maragall, Irene Rigau, Meritxell Ruiz i Josep Bargalló. La trobada s’ha produït després que Cambray hagi reconegut que la Generalitat no pot defensar la immersió al Turó del Drac, com hem explicat a La República.
De la trobada n’ha sortit un comunicat conjunt on asseguren que el sistema lingüístic de l’escola catalana va néixer d’un ampli consens polític i social i està suportat en un marc jurídic “plenament vigent”. Afegeixen que es basa en un tracte d’equitat, la recerca d’un equilibri formatiu entre escola i realitat social i la voluntat integradora.
Els consellers asseguren que aquest model és un eix estructural per a una funció de cohesió social. També insisteixen que els estudis publicats i les proves avaluadores de les competències bàsiques refermen que és un model que permet l’assoliment de les competències escrites i orals tant del català com del castellà en finalitzar l’etapa obligatòria. Així mateix, defensen que l’alumnat acabi els seus estudis amb “plena competència” en les dues llengües i un domini suficient d’una tercera és substancial per al progrés i la integració de tota la societat.
Per això, asseguren que Educació té el deure i l’obligació d’estar al costat del professorat en l’exercici de la seva tasca docent i el desenvolupament dels projectes educatius i la normativa d’organització i funcionament de cada centre, projectes lingüístics inclosos.