“Nosotros somos españoles y celebramos orgullosos nuestras tradiciones, como poner el árbol de navidad”. Els anhels d’espanyolitzar-ho tot, fins i tot les tradicions nadalenques, del secretari general del PP, Teodoro García, li han jugat una mala passada a la xarxa.
En un acte a Múrcia aquest cap de setmana, García va posar dins el sac de les tradicions espanyoles (després de lloar la Setmana Santa, la caça o els toros) el fet de col·locar al menjador de casa l’arbre de Nadal. I, tot i que està estès entre moltes famílies de l’Estat, aquest costum també està molt lluny de ser motiu d’orgull pel nacionalisme espanyol. Tal com s’han encarregat de recordar-li a Twitter, entre altres coses, l’arbre de Nadal és una tradició pagana que va portar a Madrid des de Rússia l’aristòcrata Sofia Troubetzkoy, el 1870. Abans de reivindicar l’espanyolitat de les coses, al PP li caldria informar-se.
La Navidad proviene de una fiesta pagana (las Saturnalias) y el árbol de Navidad proviene de los paises escandinavos y anglosajones,herejes,como los llamaría usted
En cuanto al Belén,la mayoría de montan porque a los hijos les gustan las figuras,no por creencias
— Miste (@Miste05817999) 9 de desembre de 2018
Soy tan español como usted, el árbol no es tradición española, se puso de moda hace unos 30 años. Y el belén, como soy español y además Ateo, no le encuentro significado. Pero también existía la tradición de ponerle gorros de papel a los tontos y con usted no lo hacemos.
— Enfant Terrible (@pedroj1970) 8 de desembre de 2018
El belén, italiano. El turrón y el mazapán, árabes. El árbol, norte de Europa. Muchos villancicos, norteamericanos. Santa Claus de Laponia y los reyes, de Oriente.
— Criticóndesalón (@criticondesalon) 8 de desembre de 2018
A ver si en su partido instauran la tradición de pagar los impuestos y no defraudar ni estafar a todos tus compatriotas. El belén es una tradición católica, el árbol ni siquiera eso y España, aunque le pese, un estado aconfesional.
— Sr. M. (@_sr_m) 8 de desembre de 2018