Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Veritas, l’empresa que presumptament ha acomiadat una treballadora per parlar català, incomplia la normativa lingüística de Consum

Tal com va exposar Plataforma per la Llengua el 2022, l'empresa no etiqueta en llengua catalana la majoria dels seus productes, ni tampoc emet els tiquets de compra en català

|

- Publicitat -

La cadena de supermercats sostenibles Veritas està en el centre de la polèmica per haver acomiadat una treballadora catalanoparlant per motius lingüístics, un fet que des de la companyia neguen activament malgrat les proves. Aquesta, però, no era la primera vegada que discriminava la llengua catalana. L’ONG del català Plataforma per la Llengua, la mateixa que ha destapat aquest flagrant cas de discriminació lingüística, ja va denunciar el 2022 que l’empresa, incomplia reiteradament les disposicions lingüístiques del Codi de consum de Catalunya.

Publicitat

Tal com va exposar Plataforma per la Llengua el 2022, l’empresa no etiqueta en llengua catalana la majoria dels seus productes, ni tampoc emet els tiquets de compra en català, un fet que atempta contra els drets dels catalanoparlants i contra l’Estatut d’Autonomia de Catalunya, segons ha tret a la llum ‘Racó Català’. L’ONG va denunciar aquest incompliment de les normes lingüístiques a l’Agència Catalana del Consum la qual, lluny d’investigar els fets, va optar per arxivar la causa.

Per si això no fos prou escandalós, Veritas va ser guardonada el premi “Empresa del Futur Present 2022” que atorga la Generalitat. Un premi que, si bé el guanyador s’elegeix per votació popular, no hauria de permetre la participació d’empreses que activament rebutgen i menystenen la llengua catalana arraconant-la. Malgrat la denúncia pública que Plataforma va fer d’aquests fets, tot criticant que el Departament d’Empresa i Treball permetés la participació de companyies que incompleixen la normativa lingüística, la Generalitat mai va retirar el reconeixement atorgat a l’empresa.

Et pot interessar  Plataforma per la Llengua denuncia dos casos de discriminació lingüística a empreses de missatgeria
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut