“Endesa no és catalana, ni vol clients catalans”. És la conclusió a la qual ha arribat una usuària de la companyia energètica Endesa en rebre un correu en que li diuen que no poden contestar-li a una sol·licitut per estar en català. “No puedo gestionar tu respuesta de correo, al no hablar catalán”, li diuen des de l’empresa, per instar-li a escriure el correu en castellà. Una gran companyia no compta amb cap persona que pugui contestar els correus en català?
ENDESA no és catalana, ni vol clients catalans. pic.twitter.com/1WVukvs23m
— J.C.S. (@JCS79511362) 7 de febrer de 2019
La ‘Plataforma per la Llengua’, l’ONG del català, s’ha interessat pel cas; així com la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat, que ha posat a disposició de la usuària l’Oficina de Garanties Lingüístiques.
Bona nit. Ens podeu escriure una queixa a https://t.co/1Ff5aaijJw?
— Plataforma per la Llengua🎗 (@llenguacat) 8 de febrer de 2019
La Direcció General de Política Lingüística posa a la teva disposició l’Oficina de Garanties Lingüístiques per atendre casos com el que planteges. Ens trobaràs a: https://t.co/NeaXbx7zJl
— Llengua catalana (@llenguacatalana) 7 de febrer de 2019