Edició 2466

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 26 de abril del 2025
Edició 2466

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 26 de abril del 2025

Una oficina d’ING Bank discrimina una clienta per parlar en català

|

- Publicitat -

Una oficina de l’entitat bancària ING Bank va discriminar una família perquè es van dirigir al personal de l’entitat en català.

Publicitat

Els fets van succeir el 15 i 18 d’octubre a l’oficina bancària del carrer Sant Vicent Màrtir de València. El primer dia, un dels treballadors va negar-se a atendre una família que es va dirigir a l’oficina per fer una operació.

L’empleat va exigir-los que parlessin “en espanyol. No t’entenc i no tinc l’obligació d’entendre’t”. D’aquesta manera va atemptar contra el dret a ser atès en llengua catalana al País Valencià.

Poc després una directiva de la sucursal els va dir que havien faltat el respecte al personal i els va demanar que abandonessin el local.

El 18 d’octubre la filla va presentar-se un altre cop a l’oficina per presentar una reclamació. Novament se li va negar el dret a parlar en català, i només van accedir a omplir el full de reclamacions un cop va amenaçar-los de trucar la policia si s’hi negaven.

Plataforma per la Llengua ha demanat la intervenció de l’Oficina de Drets Lingüístics i a la Direcció General de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana per tal de garantir que els consumidors poden expressar-se en català.

Et pot interessar  El Govern municipal de Collboni incompleix una vegada més el Reglament d'ús de la llengua i margina el català
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí