Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

Una incidència de Microsoft provoca retards a l’aeroport del Prat i al telèfon 061 de Salut Respon

En el cas del teèfon sanitari, es demana a la ciutadania que truqui al 061 i al 112 només per urgències i emergències sanitàries

|

- Publicitat -

Els aeroports d’arreu del món, així com tota mena d’empreses, indústries i mitjans experimenten problemes aquest divendres arran d’una incidència en la plataforma de ciberseguretat CrowdStrike, la qual està afectant els sistemes de Windows de Microsoft a escala mundial en provocar una caiguda informàtica global. La incidència provoca, entre d’altres, retards als aeroports, entre ells l’aeroport del Prat, així com incidències que poden afectar tota la xarxa. A més a més, el telèfon 061 de Salut Respo també està patint els efectes d’aquesta incidència. 

Publicitat

El telèfon 061 ha experimentat diverses incidències en les últimes hores que estan relacionades amb la caiguda dels sistemes informàtics de Microsoft. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha demanat a la ciutadania que només faci servir aquest canal i el 112 per a “urgències i emergències sanitàries” per tal de no col·lapsar les línies mentre es duen a terme les tasques necessàries per resoldre el problema. Alhora, des del SEM apunten que els dubtes i consultes sobre salut se solucionaran a mesura que el servei es vagi restablint completament.

En el cas dels aeroports, les principals afectacions estan sent en la facturació i en els punts d’informació. Aena afirma que està treballant per solucionar els problemes “el més aviat possible” i que, mentrestant, les operacions s’estan fent amb el sistema manual. Companyies aèries com Vueling, que és la principal operadora de la T1, han assegurat que durant el dia hi haurà “regulacions de trànsit” però de moment no s’han produït afectacions “rellevants”, segons han detallat fonts de la companyia a l’ACN. Els passatgers rebran per email informació si els seus vols estan afectats per la caiguda global de sistemes informàtics. Una altra de les companyies amb més presència al Prat, Ryanair, ha aconsellat als passatgers que vagin als aeroports “com a mínim 3 hores abans de la sortida programada”.

Et pot interessar  L'aeroport del Prat registra un altre mes de rècord i tanca el novembre amb més de quatre milions de viatgers

Altres empreses del sector també han explicat com estan patint aquesta “afectació tècnica global”. Turkish Airlines ha detallat que està tenint problemes amb els processos de reserva i check-in en un missatge a les xarxes. “Els nostres equips estan treballant amb diligència per resoldre el problema tan aviat com puguem”, ha apuntat l’empresa turca.

A banda de l’aeroport del Prat de Llobregat, també estan afectats els aeroports com el de Berlín (Alemanya), Amsterdam (Països Baixos), el d’Edinburgh (Regne Unit) o Brisbane (Austràlia).

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut