Montse Ortiz, una ciutadana de Barcelona, ha denunciat la discriminació lingüística que ha patit a una perfumeria del centre de la capital. A través d’un fil de Twitter, explica que es va adreçar a la dependenta en català i que aquesta no la va voler atendre “perquè no entenia el que li estava demanant”. “Al·legava que com que l’empresa és malaguenya no tenia cap necessitat d’entendre el català”, afegeix.
A més, la treballadora va assegurar que en els 13 anys que porta a Catalunya mai no s’havia trobat en aquesta situació. És a dir, donava per descomptat la submissió lingüística de tots els catalanoparlants. Montse Ortiz afirma que va demanar el full de reclamacions i per acabar-ho d’adobar l’encarregat li va dir que era ella qui vulnerava els drets lingüístics de la dependenta. Tot això, per demanar ser atesa en la llengua pròpia del territori.
“La consciència lingüística de les persones catalanoparlants és indispensable per denunciar i fer visible el supremacisme lingüístic del castellà”, reflexiona al seu perfil de Twitter. Així mateix, anima a “omplir fulls de reclamació” davant aquestes situacions.
(2/5) que en els 13 anys que porta a Catalunya MAI s’havia trobat en aquesta situació. Vaig demanar el full de reclamacions i per acabar-ho d’adobar l’encarregat em va dir que JO TAMBÉ ESTAVA VULNERANT ELS DRETS LINGÜÍSTICS de la dependenta per demanar ser atesa/entesa en català
— Montse Ortiz (@MonFeminista) January 4, 2022