L’escriptor de novel·la negra Esteban Navarro ha denunciat (via xarxes socials) l’agressió que hauria patit ahir la seva dona a la cua d’un Mercadona d’Osca per parlar català durant una trucada telefònica amb la seva cosina. “Puta catalana independentista, ojalá os quemaran a todos. Sois una plaga y aquí en España se habla español”, li hauria etzibat un jove aragonès, escopint-li i fent el gest d’agredir-la físicament fins que els presents al supermercat l’haurien frenat. L’Ester Soteras, de fet, ha assegurat que tothom que era a la cua l’ha defensat.
Le quiero decir al hijo de puta que esta mañana ha llamado ‘puta catalana’ a mi esposa, mientras en la caja del Mercadona hablaba por teléfono con su prima, en catalán, que cuando quiera me lo venga a decir a mí, que yo también hablo catalán. ¡Eres un cobarde de mierda!
— Esteban Navarro (@EstebanNavarroS) August 2, 2019
Desde aquí quiero agradecer su mediación a todos los clientes que había en la cola del @Mercadona así como a la chica de seguridad y empleados, que han evitado que ese energúmeno agrediera a mi esposa por hablar en ‘catalán’ por teléfono. pic.twitter.com/Gh5UTkwImo
— Esteban Navarro (@EstebanNavarroS) August 2, 2019
Me ha defendido todo el mundo que estaba en la cola para pagar. Nunca había recibido tantos insultos de un tipejo con tan poca materia gris.
— Ester Soteras (@Ester_soteras) August 2, 2019
El murcià viu a l’Aragó amb la seva parella catalana des de fa molts anys i ha rebut la solidaritat i el suport de molts usuaris a les xarxes socials. “No denunciarem perquè seria donar veu a un miserable que no entén que no tots els catalans són independentistes”, ha dit, en un comentari que ha propiciat crítiques a la xarxa en entendre’s que, si la víctima hagués estat independentista, l’agressió estaria més justificada. De fet, l’escriptor ha matisat les seves paraules i, avui, ha escrit un nou comentari més calmat.
Es decir: escucha que alguien habla en catalán y automáticamente asegura que es independentista. Es como si yo escucho el castellano y digo que es un facha, por ejemplo. Eso quería decir.
— Esteban Navarro (@EstebanNavarroS) August 2, 2019
Hoy, más calmado, reflexiono sobre lo ocurrido ayer en Huesca cuando un energúmeno insulto a mi esposa en un comercio porque la escuchó hablar en catalán por teléfono, y he llegado a la conclusión de que ximples (cortos) hay en todas partes. Por suerte la mayoría no somos así.
— Esteban Navarro (@EstebanNavarroS) August 3, 2019