Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Torna, torna l’ampliació de l’aeroport

|

- Publicitat -

Mentre a la Catalunya Nord pots anar a 130 km/h, el govern espanyol es mostra obert a estudiar la reducció del límit de la velocitat a l’AP-7 fins als 100 km/h

Publicitat

En una entrevista a RAC1, la ministra de Transports ha assenyalat que el projecte d’ampliació de l’aeroport del Prat “continua viu” i ha remarcat que les discrepàncies internes a la Generalitat es mantenen vigents. “Quan la Generalitat digui que en vol tornar a parlar, en tornarem a parlar”, ha afegit.

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, s’ha mostrat oberta analitzar les propostes de la Generalitat com la reducció del límit de la velocitat o el repartiment de grues pel traçat de l’AP-7 per retirar ràpidament els vehicles avariats i evitar així congestions. Sánchez ha admès un augment del trànsit en les vies d’alta capacitat després de l’alliberament dels peatges, ara fa un any, pel transavasament de vehicles que abans circulaven per vies secundàries.

En qualsevol cas, però, ha recordat que en última instància les mesures que es puguin aplicar a la gestió del trànsit són de la DGT –depenent del Ministeri de l’Interior- i a Catalunya del Servei Català de Trànsit.

Segons la ministra, l’increment de trànsit a l’AP-7 era “esperable” i ha recordat l’anunci d’inversions per valor de més  de 1.000 milions d’euros per millorar els accessos de les autopistes i ampliar els seus carrils.

D’altra banda, Sánchez ha insistit en la necessitat de consensuar amb territoris i sectors afectats un sistema de pagament per ús en autovies i autopistes, tal com també tenen altres països de la UE. Segons ha dit, cal tenir en compte la “singularitat  les diferències entre territoris”.

 

“No podem donar la mateixa resposta a tot arreu”, ha comentat la ministra, que vol distingir entre les zones urbanes i rurals. Sánchez, a més, ha rebutjat d’entrada implementar un sistema de cobrament diferent per comunitats i ha apostat perquè aquest sigui “senzill”.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut