Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Torna l’ampliació del Prat

|

- Publicitat -

La patronal constitueix una comissió amb una vintena d’experts i empresaris liderada per Lluís Moreno

Publicitat

Foment del Treball vol recuperar el consens institucional per a l’ampliació de l’aeroport del Prat i ha constituït una comissió amb una vintena d’experts aeroportuaris, empresaris i de l’àmbit acadèmic i de la innovació. El comitè estarà liderat per Lluís Moreno, actual president de la Cambra de Contractistes d’Obres de Catalunya (CCOC), i tindrà com a objectiu impulsar una solució que permeti ampliar la tercera pista de l’aeroport, sense afectar els estanys de la Ricarda o la llacuna del Remolar. En una roda de premsa aquest dilluns, el president de Foment, Josep Sánchez Llibre, ha insistit a defensar l’ampliació perquè es tracta d’una infraestructura “vital”. “No volem que la tercera pista de l’aeroport sigui Barajas”, ha sostingut.

 

La patronal calcula que aquesta ampliació implicaria passar de 40 a 70 connexions des de l’aeroport del Prat. Sota el lema ‘Barcelona connectada al món per un aeroport intercontinental’, la comissió vol treballar perquè es pugui incloure en el pla DORA d’Aena una pista prou llarga per convertir l’aeroport de Barcelona en una plataforma connectada al món, “que presenti la mínima afectació mediambiental i que promogui la descarbonització”.

 

Sánchez Llibre s’ha mostrat convençut que amb la creació d’aquesta comissió i la recuperació del consens institucional, és possible recuperar la inversió de 1.700 MEUR per a l’ampliació del Prat, que suposaria la creació “de desenes de milers de llocs de treball”.

 

Segons ha detallat la patronal catalana, la comissió agrupa enginyers aeronàutics (com Joan Rojas o Lluís Sala, exdirector de l’aeroport de Girona), mediambientalistes (Jordi Sargatal i Imma Estrada), empresaris de sectors rellevants de l’economia catalana (Mar Alarcón, CEO de Social Car; Enrique Lacalle, president Automobile Barcelona; i Jordi Clos, president del Gremi d’Hotels de Barcelona), referents del camp acadèmic (Pedro Nueno, professor IESE), de la innovació (Miguel Vicente, president de Tech Barcelona), i de l’àmbit civil (Monica Roca, presidenta de la Cambra de Comerç), entre altres.

 

La comissió té previst un pla de treball de nou mesos, fins a finals de juny. La seva primera reunió serà el pròxim 12 de setembre i, a partir d’aleshores, el sistema de treball serà a través de compareixences privades en què esperen la participació de les administracions i ens afectats o implicats en el projecte, com són la Generalitat, el govern espanyol, o els ajuntaments de Barcelona i del Prat de Llobregat.

 

“L’objectiu bàsic és buscar les màximes complicitats amb les administracions públiques que permeti desenvolupar aquesta infraestructura que és vital per l’economia catalana” ha defensat Sànchez Llibre. A la vegada, ha afirmat que la patronal no es planteja un escenari en què el projecte de l’ampliació del Prat “fracassi”, i ha assegurat “estar convençut” que s’arribarà al consens.

 

Al seu torn, el president de la CCOC, Lluís Moreno, ha defensat que la comissió ha estat creada per “aprendre i estudiar” si la situació del Delta del Llobregat es tracta d’una “línia vermella” que no permeti tirar endavant el projecte. “Una infraestructura d’interès nacional s’ha de fer i s’ha de fer de manera que no entorpeixi qualsevol altra infraestructura o espai natural afectat. Hem de trobar una solució que ho consensuï tot”, ha sostingut.

 

 

 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut