El Departament de Territori ha iniciat aquest divendres la renovació de les set línies interurbanes que connecten estacions de FGC amb nuclis urbans i industrials i que ara ho passaran a fer amb un bus elèctric. De moment, les dues primeres unitats han començat a operar entre l’estació d’Olesa de Montserrat i Esparreguera, que té una demanda de 44.000 viatges l’any. Els vehicles tindran 37 seients, són accessibles i consumeixen 71 kWh per cada 100 quilòmetres. Està previst que durant el primer trimestre del 2023 entrin en funcionament quatre nous autobusos a l’estació de Sant Joan i en altres dues línies més es vagin incorporant els nous vehicles al llarg de l’any. La demanda de les set línies és de a 650.750 viatges anuals.
La línia que uneix l’estació de Sant Joan de FGC amb de Polígon Can Sant Joan de Sant Cugat del Vallès té una demanda anual de 436.000 viatges a l’any. En aquest cas, FGC subministrarà l’energia amb un punt de càrrega ultra ràpida que s’instal·larà a l’estació com a complement a lla càrrega nocturna a les cotxeres.
En el cas de les línies Bellaterra-Parc de l’Alba i Sant Vicenç dels Horts-Torrelles de Llobregat s’ha fet un estudi tècnic per determinar el tipus de vehicle elèctric i ja s’ha iniciat el procés per substituir la flota de busos al llarg de l’any que ve.
Pel que fa les línies Capellades – estació; Piera –urbanitzacions i Piera-Hostalets de Pierola encara estan en fase d’estudi amb vehicles i fabricants per determinar quin tipus de vehicle és el més adequat.
En total, la demanda de les set línies és de 650.750 viatgers anuals a qui donaran servei 12 autobusos dièsel, que ara s’aniran substituint progressivament per elèctrics.
La Generalitat calcula que amb la implantació es deixaran d’emetre 800 tones anuals de gasos amb efecte hivernacle a l’atmosfera, l’equivalent a la captació de carboni que fan 183.000 arbres en un any (com un parc i mig de Collserola). La iniciativa està inclosa dins l’Estratègia 10/30 de FGC.