Transports Metropolitans de Barcelona justifica que no s’informi de les incidències al metro en català. Un usuari ha preguntat via Twitter si el personal del metro que avisa d’incidències a través de la megafonia (a l’interior dels vagons) no sap parlar en català. I denuncia que només informen en castellà. Davant d’aquesta denúncia a les xarxes des del perfil oficial de TMB s’ha respost que “els empleats i empleades de TMB poden parlar tant en català com en castellà, ja que totes dues llengües són oficials a Catalunya. En el moment d’una incidència són ells qui escullen l’idioma que els és més fàcil per donar un missatge clar i concís”. Una argumentació lamentable que intenta justificar el bandejament del català de l’esfera pública. Al transport públic del país cal que la llengua vehicular sigui el català, llengua pròpia del país i totes les comunicacions s’han de fer com a mínim en català. Després es pot repetir el missatge en altres llengües si es considera oportú però aquest fet és una discriminació lingüística en tota regla al cor del país.
Hola, Francesc. Els empleats i empleades de TMB poden parlar tant en català com en castellà, ja que totes dues llengües són oficials a Catalunya. En el moment d'una incidència són ells qui escullen l'idioma que els és més fàcil per donar un missatge clar i concís. Salutacions.
— TMBinfo (@TMBinfo) June 30, 2021