Renfe valora la primera setmana del tall ferroviari per les obres a Roda de Berà com a “raonablement positiva” i reivindica que s’està fent una “inversió històrica”. “Mentre es fan les actuacions el sistema s’estressa, s’han de fer reprogramacions i la capacitat de recuperació és menor”, ha dit el director de Rodalies Renfe, Antonio Carmona, en una entrevista a RTVE. Carmona ha assegurat que l’operadora ferroviària està fent “seguiment exhaustiu” per si s’han d’implementar millores o ajustos al pla”. El director de Rodalies ha demanat als usuaris que confiïn en Renfe: “Si fallem, la nostra voluntat és informar”.
El tall per les obres al túnel de Roda de Berà va començar el dimarts 1 d’octubre i ha obligat a desplegar un pla de transport alternatiu entre les estacions de Tarragona i Sant Vicenç de Calders.
En relació a la proposta d’eliminar la gratuïtat dels abonaments de Rodalies, Carmona ha dit que confia els viatgers continuïn utilitzant els serveis de Renfe quan decaigui.
La gratuïtat expira el 31 de desembre en aquests moments l’executiu espanyol “delibera” sobre si cal donar-li continuïtat. De moment, el ministre de Transports, Òscar Puente, ja ha dit que aposta per suprimir-la. Segons Puente, en el cas que el govern espanyol acabi suprimint la gratuïtat, hi haurà mesures de suport als usuaris recurrents, als més vulnerables econòmicament i als més joves.
Carmona ha destacat que el programa de descomptes ha permès “recuperar de forma ràpida els volums de viatgers que teníem abans de la pandèmia” i, per tant, ha sigut “positiu”.
Pel que fa al canvi de Govern, ha agraït el “reconeixement explícit” per part de la Generalitat a les millores en “formació, seguretat o neteja dels trens”.