Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Nou dia de desgavell a Rodalies amb les habituals acusacions creuades entre RENFE i conductors

|

- Publicitat -

Ja es pot parlar de guerra oberta entre RENFE i el sindicat de conductors SEMAF, amb els uns amenaçant amb sancions laborals i els altres obrint la caixa dels trons de les querelles i tot per un tema que hauria de ser fàcilment demostrable, si els conductors han rebut o no les cartes on els indiquen els serveis mínims a atendre. RENFE diu que les ha enviades i SEMAF afirma que tots els conductors que l’han rebuda estan treballant i els que no, estan fent vaga, ja que, segons el sindicat, el seguiment de l’aturada és del 100%. “A alguns maquinistes se’ls ha notificat i a altres no. Això ha sigut un caos”, s’ha queixat Moyano, que ha confirmat que alguns han rebut la notificació per correu i altres en mà. “No hi ha una política clara”, ha comentat.

Publicitat

A les nou del matí solament han operat el 53% dels trens de Rodalies previstos en els serveis mínims, fins a 95 combois, coincidint amb la primera franja de la vaga convocada per Semaf aquest dilluns, segons ha informat l’operadora. Es tracta de la tercera jornada de protesta després que s’iniciés el dijous i continués divendres, amb acusacions creuades entre la companyia i els maquinistes. A les sis de la tarda començarà la tercera i darrera franja de protesta, fins a les deu del matí. Els serveis mínims haurien de ser del 85% del servei habitual, segons el que va dictar el Govern.

Després del col·lapse dijous i divendres passat, en els últims dies Renfe havia reforçat les vies per enviar notificacions als maquinistes que han de complir els serveis mínims. Les notificacions s’envien per correu electrònic certificat, burofax i, fins i tot, en mà de manera personal. Fins ara, la companyia ha obert almenys 31 expedients a maquinistes pels incompliments.

Et pot interessar  Usuaris del pla alternatiu pel tall ferroviari de Tarragona perden el tren per la vaga d'autobusos: "És una mica caòtic"

En resposta, SEMAF ha manifestat que es querellaran contra l’operadora si segueixen dient que els maquinistes no es presenten als serveis mínims i també asseguren que el comitè de vaga no ha rebut cap citació oficial de Renfe per negociar amb l’objectiu de desconvocar la vaga. “Esperem que es rebi al llarg d’aquests dies. Si és avui millor que no demà, i si és demà millor que no demà passat”, ha afirmat el seu portaveu a Catalunya, Luis Moyano, en declaracions a l’ACN, en què ha lamentat que per part de l’empresa “no hi hagi voluntat de negociar”. “Ens sap molt greu pels usuaris i desitjaríem que avui mateix s’arreglés aquest conflicte i poder desconvocar”, ha Moyano. El total desacord en el relat es manifesta quan fonts de Renfe sostenen que el contacte amb el comitè de vaga és permanent.

Un dels motius que han portat els maquinistes a convocar la vaga és el possible traspàs complet de Rodalies a la Generalitat. Semaf defensa la “integritat” de l’empresa i dels drets dels seus treballadors i avisa que si es materialitza suposaria el “segrest laboral” de la plantilla de maquinistes ja que el 90% és de fora de Catalunya i els seus integrants no podrien demanar un trasllat, afegeix.

Altres reivindicacions són recuperar els 700 maquinistes menys que ara té la plantilla arreu de l’Estat i un miler de circulacions que “es van suprimir i no han tornat”. També, denuncia l’incompliment del segon conveni col·lectiu sobre noves incorporacions i sortida de personal i mobilitat; i dels compromisos adoptats el 12 de febrer passat per evitar una altra vaga. Entre aquests, segons el sindicat, s’agilitzava la mobilitat, l’entrada i sortida de personal i es garantia la circulació de trens impossibilitats per motius de seguretat com a conseqüència dels grafits.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut