Les dues clientes volien comprar un regal a la botiga d’Apple d’Eivissa, però van topar amb un obstacle: el dependent es negava a atendre-les si parlaven l’idioma propi de l’illa, el català. “¡Me tienes que hablar en español!”, va cridar el dependent de la botiga, que no les va voler entendre, ni atendre, segons expliquen al diari dBalears.
La dona, que havia sol·licitat informació sobre algun producte, li va demanar si havia arribat a Eivissa recentment. El dependent va respondre que ja feia cinc anys, però que “no anava a aprendre català, perquè no volia”. Davant la reticència i la mala educació del venedor, les clientes van dir-li que marxarien sense fer la compra. “Em sembla molt bé”, va expressar, en castellà, impassible.
El mitjà balear explica que els fets varen ocórrer fa més d’un mes, però la denunciant no podia fer la denúncia abans per motius personals. La Plataforma per la Llengua, l’ONG del català, ja ha estat alertada del cas, que també serà denunciat a l’Oficina de Defensa dels Drets Lingüístics del Govern. Malauradament, aquestes situacions no són casos aïllats a les illes Pitiüses, on la situació del català està completament amenaçada.