L’unionisme ha començat una ferotge campanya contra Beatriz Talegon, i ja en suma unes quantes, per haver dit que els catalans prefereixen els informatius que la televisió escombraria, a diferència dels espanyols. Fins i tot, la periodista madrilenya, que ha abraçat l’independentisme i ha encès la ira de l’unionisme mesetari, va arribar a dir que l’entreteniment dels catalans es fa a través de programes com Polònia, que a la vegada tenen un punt d’informatiu.
L’ultranacionalisme espanyol va entrar en còlera i va començar a menysprear i insultar Talegon per mar terra i aire. Però el portal especialitzat en televisió i expert en audiències Vertele.com ha publicat les dades agrupades de la temporada televisiva 18/19 i donen tota la raó a la madrilenya.
L’audiència agregada a Catalunya dels mesos de setembre del 2018 fins a juny del 2019 fan TV3 guanyadora amb un 14,1% de share, segona Telecinco amb l’11,4% i tercera Antena3 el 9,4%. Cal tenir en compte, però, que a aquest 14,1% caldria sumar-li el 3/24 i el Canal33 i el consum de la televisió pública catalana a Catalunya encara es dispara més.
Sobre els programes més vistos, excloent-hi els esdeveniments esportius, Talegón també té raó: el Top3 és TV3 i acompleix la seva paraula: l’espai amb més share ha estat un Telenoticies Migdia amb un 25%, un Telenoticies Vespre amb un 23,4% i en tercer lloc el Polònia 23,1%.