La companyia de telecomunicacions catalana Parlem ha denunciat aquest dimecres que no pot dur a terme la campanya que tenia prevista a les xarxes perquè ho fa íntegrament en català.
Segons l’empresa catalana, Parlem no ha pogut fer-se publicitat a Twitter perquè la xarxa 2.0 li bloqueja els anuncis perquè són en llengua catalana: “A Parlem hem decidit començar una campanya d’anuncis a Twitter en català i la xarxa no els accepta” expliquen.
Segons la companyia de telèfon, “el robot no reconeix els anuncis en la nostra llengua i els bloqueja” i interpel·la directament als responsables de Twitter Espanya: “quan ensenyareu a les vostres màquines un idioma que parlem més de 13 milions de persones?”.
La discriminació del català a plataformes 2.0 no és nova. La cadena TripAdivsor, per exemple, no deixa puntuar ni opinar al seu directori si es fa en català i demana “escriure en llengües que siguin acceptades”.
A Parlem hem decidit començar una campanya d’anuncis a Twitter en català i la xarxa no els accepta. El robot no reconeix els anuncis en la nostra llengua i els bloqueja. @TwitterEspana, quan ensenyareu a les vostres màquines un idioma que parlem més de 13 milions de persones?
— Parlem Telecom (@parlem_telecom) July 31, 2019