Super3 torna renovat aquesta tardor. Amb l’objectiu de tornar a ser un canal de referència de continguts infantils en català, la CCMA ha presentat un projecte amb una oferta transmèdia que busca combinar l’entreteniment i la informació, reforçant la comunitat de ‘súpers’. Així mateix, inclourà un nou servei de vídeo i àudio a demanda i guanyarà presència a les xarxes socials com Youtube i Spotify.
“Hem d’estar a prop de les tendències per connectar amb els nens i saber de quins continguts es parla als patis de les escoles”, ha avançat la presidenta de la CCMA, Rosa Romà. La previsió és duplicar el pressupost per a contingut infantil de l’any passat i triplicar-lo el vinent.
Segons dades facilitades per la CCMA, a Catalunya hi ha un milió de nens menors de 14 anys i, malgrat això, l’audiència diària del canal infantil està per sota dels 200.000, en una evolució que ha anat progressivament a la baixa. Per tant, segons Romà, TV3 ha de tornar a esdevenir “referència” per a un públic “estratègic” enmig d’un canvi global d’hàbits de consum. Tanmateix, puntualitza que el nou Super3 “no vol ser un Netflix” sinó una plataforma perquè les famílies la tinguin “en consideració” al costat d’altres propostes audiovisuals.
Pel que fa a la producció, l’objectiu és apostar per la “diversitat, que és cohesió”, amb continguts propis i externs. En aquest sentit, s’adquiriran sèries, però també se’n crearan de noves —algunes en coproducció— que recolliran els “interessos per l’actualitat”. Alhora, segons Romà, l’estratègia d’apostar per la ràdio és, també, “fonamental”.