Edició 2410

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 01 de març del 2025
Edició 2410

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 01 de març del 2025

El Sindicat de Llogateres veu “vergonyós” intentar desnonar la Casa Orsola de matinada i anuncia més resistència

L’entitat demana explicacions a Illa i Parlon i denuncia el “joc brut judicial sense precedents”

|

- Publicitat -

El Sindicat de Llogateres considera “joc brut judicial sense precedents” que el jutjat hagi ajornat el desnonament d’un pis de la Casa Orsola de Barcelona per la matinada del proper dimarts, menys de quatre dies després del previst per aquest divendres al matí. Consideren que d’aquesta manera s’intenta “burlar la solidaritat” de centenars de persones concentrades aquest divendres que han impedit el desnonament. “El que no s’ han atrevit a fer a plena llum del dia davant de les càmeres, ho volen fer de matinada i a les fosques”, asseguren. Per això, han convocat a la ciutadania a les 9 del vespre de dilluns per tornar a evitar el desnonament.

Publicitat

Carme Arcarazo, portaveu de l’entitat, ha dit que l’ajornament del desnonament a causa de la pressió popular al carrer ha estat “històric”, però veu “vergonyós” i “inaudit” que es programi per d’aquí menys de quatre dies. “Volen fer fora en Josep de casa seva, de matinada i enviant-hi la policia”, ha criticat. Per això, ha demanat explicacions al president de la Generalitat, Salvador Illa, i a la consellera d’Interior, Núria Parlon.

En aquest sentit, ha dit que els únics que donen suport als llogaters amenaçats de desnonament són els veïns, i ha convocat la ciutadania: “No podem fer altra cosa, la Casa Orsola serà indesnonable”.

El Josep no només ha estat acompanyat pel Sindicat de Llogateres i centenars de veïns. Un grup de llogaters dels blocs d’Habitatge de Protecció Oficial de La Caixa, vinguts des de Sentmenat (Vallès Occidental), han sortit al balcó de Casa Orsola per anunciar als concentrats que han començat la primera vaga de lloguers de Catalunya del segle XXI des dels seus blocs.

Et pot interessar  El PP portarà la compra de Casa Orsola a la Fiscalia

L’intent de desnonament i la mobilització s’han pogut seguir a través d’una retransmissió en directe simultània a través de YouTube, Instagram i X, un desplegament inèdit del moviment per l’habitatge a Catalunya. La retransmissió s’ha fet des d’un plató a l’interior de la finca, amb connexions des del terrat d’un edifici proper i des del carrer.

Aquest dijous al vespre, el Sindicat va organitzar la Marató per Casa Orsola, una bateria d’actes a la cruïlla dels carrers Consell de Cent i Calàbria amb una cassolada, tertúlies, un sopar popular, parlaments polítics  i actuacions musicals de la mà de la Tarta Relena, Svetlana, Joan Colomo i La Ludwig Band. Van participar-hi referents de la comunicació com Mònica Terribas, Jordi Évole, Alba Riera o Llucia Ramis, i va assistir-hi un miler de persones.

El desnonament del Josep és només el primer de tots els que s’esperen a la finca. La propietat és Lioness Inversiones, un fons voltor propietat d’Albert Ollé Bartolomé, que pretén expulsar a tots els llogaters per fer contractes de temporada multiplicant-ne el preu des dels 600 o 800 euros a més de 2.000, assegura el sindicat. En els darrers tres anys de resistència, Casa Orsola s’ha convertit en un dels símbols de la lluita pel dret a l’habitatge de Barcelona per la capacitat de resistència dels seus veïns.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí