Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

Ecologistes en Acció denuncia que les zones de baixes emissions de Barcelona són “insuficients” per reduir la contaminació

|

- Publicitat -

Ecologistes en Acció ha denunciat l’incompliment del límit legal de diòxid de nitrogen a l’àrea metropolitana de Barcelona el 2022. L’organització lamenta que, segons les dades provisionals de la qualitat de l’aire proporcionades per la Generalitat durant el darrer any, s’hauria tornat a incomplir el valor límit anual establert per la normativa, després del respir concedit per la pandèmia.

Publicitat

Davant les dades, Ecologistes creu que les zones de baixes emissions de Barcelona o altres grans ciutats com Madrid “s’estan demostrant com a insuficients per reduir la contaminació de l’aire, en el primer cas per afectar molt pocs automòbils i en el segon per limitar-se a dos àmbits molt reduïts de la ciutat i ser massa permissives”.

A més, recorda que l’objectiu de les zones de baixes emissions “no hauria de ser accelerar la renovació del parc d’automòbils, sinó aconseguir una rebaixa substancial dels vehicles en circulació, que permeti reduir la contaminació atmosfèrica i acústica, les emissions de gasos amb efecte hivernacle, els accidents trànsit i l’ocupació abusiva de l’espai públic”.

Crida a reduir de manera dràstica el trànsit motoritzat

“L’estació barcelonina a l’Eixample hauria estat l’única a tot l’estat espanyol que l’any passat va incomplir aquest límit legal i va assolir una concentració de 42 micrograms per metre cúbic, quan la màxima permesa està establerta en 40 des de l’any 2010”, subratlla en un comunicat.

Segons l’organització, els ajuntaments de Barcelona i Madrid haurien de reduir de manera dràstica i urgent el trànsit motoritzat que accedeix i circula diàriament per les dues ciutats per obtenir una millora significativa de la qualitat de l’aire, potenciant el transport públic metropolità i afavorint la mobilitat activa de vianants i ciclista en les distàncies més curtes.

Pel que fa a la resta de ciutats espanyoles, adverteix que, “tot i no incomplir el valor límit anual vigent”, la majoria també excedeixen tant el nou valor anual proposat per la Comissió Europea com la recomanació de l’OMS.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut