Recordem l’escàndol del capitalisme salvatge que ha representat el TRAM
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat que la unió del tramvia per la Diagonal “serà una icona de la Barcelona del segle XXI i del futur”, tot i les crítiques dels veïns i l’oposició de la Plataforma Salvem la Diagonal que fa anys que carrega contra la “destralada urbanística”.
Tanmateix, Colau ha assegurat que serà un “referent internacional” i una “infraestructura mediambiental” per fer front a l’emergència climàtica. Així s’ha expressat l’alcaldessa en la visita a les obres del tramvia a la Diagonal, on aquest matí s’han fet les primeres soldadures a la futura parada de Sicília. Està previst que l’entrada en funcionament del trajecte de Glòries a Verdaguer es produeixi d’aquí a un any.
Davant les crítiques al projecte, l’alcaldessa de la capital catalana ha replicat als candidats contraris al projecte. “No té sentit començar la connexió i deixar-la a mitges”, ha dit. El candidat de Junts, Xavier Trias, ja ha anunciat que si és alcalde no continuarà endavant amb el projecte.
L’Ajuntament assegura que les obres acabaran a finals d’any
Pel que fa al calendari, la tinenta d’alcalde, Janet Sanz ha confirmat que les obres d’urbanització del nou traçat estaran finalitzades a finals d’aquest any i que a principis del 2024 la infraestructura ja estarà enllestida tot i que caldrà un rodatge de “dos o tres mesos”. Amb tot, el nou traçat entre Glòries i Verdaguer, que unirà els dos punts en uns set minuts, estarà a punt d’aquí a un any, segons els càlculs de Sanz.
La segona fase consistirà a unir les parades de Glòries i Francesc Macià en quinze minuts. De moment, s’ha adjudicat la redacció del projecte, que està previst que es presenti a principis del 2024. Amb la unió dels tramvies els usuaris podran enllaçar amb diverses línies de metro (L1, L2, L4 i L5) i tretze línies de TMB, a més de tot el Trambesòs. Quant a la urbanització de la zona, entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, es guanyaran 8.400 metres quadrats per als vianants, 2.500 metres quadrats per a les bicis i 5.000 metres quadrats per a les àrees verdes, segons l’Ajuntament.