El transport públic ha estat un dels sectors més afectats arran de l’apagada general que ahir al migdia va deixar Catalunya, Espanya, Portugal, Andorra i punts de França sense llum. A Catalunya, Rodalies no funciona, ni tampoc circulen amb nornalitat els trens de mitja i llarga distància, o els d’alta velocitat. Això ha provocat que desenes de persones s’hagin quedat atrapades a les estacions sense rebre massa informació sobre alternatives de transport o solucions. Per exemple, tretze persones procedents d’Elx ha passat la nit a l’estació de Camp de Tarragona a causa de l’apagada elèctrica; l’estació de Sants de Barcelona està plena de gent que hi ha passat la nit o hi ha anat a primera hora per intentar agafar un tren, i a la de Girona es respiren dubtes, incertesa i resignació davant l’aturada del servei.
Tota la nit a l’estació de Camp de Tarragona després de l’apagada elèctrica: “Renfe no ens dona cap solució”
Un grup de tretze persones procedents d’Elx ha passat la nit a l’estació de Camp de Tarragona a causa de l’apagada elèctrica d’aquest dilluns que va deixar sense servei de ferrocarril tot l’Estat. Van arribar a l’estació a les cinc de la tarda i a les nou del matí d’aquest dilluns encara no sabien quan podrien arribar a casa. “Renfe no ens dona cap solució”, ha comentat Juan, un dels afectats. Es dona la circumstància que el grup són les reines i dames infantils d’Elx i les seves famílies que, després d’haver representat la seva ciutat durant tot l’any, tenien el premi d’un viatge a PortAventura. Al parc temàtic van haver de ser rescatats de les atraccions i no van poder gaudir de la jornada.
Caos i incertesa entre els usuaris de Rodalies i l’alta velocitat a l’estació de Sants
Caos i incertesa és el que es viu aquest dimarts al matí a l’estació de Sants de Barcelona. L’estació està plena de gent que, o bé hi ha passat la nit perquè no va poder desplaçar-se aquest dilluns per l’apagada elèctrica, o bé hi ha anat a primera hora d’aquest matí per intentar agafar un tren. El servei de Rodalies continua suspès i l’alta velocitat no funciona amb normalitat. De fet, hi ha moltes cues per accedir sobretot a l’alta velocitat. Alguns testimonis han explicat a l’ACN que han passat la nit a un hostal després d’arribar aquest dilluns de Montpeller i no poder arribar a València, d’altres volien tornar a casa després d’haver allargat els seus viatges de Setmana Santa. Molta gent al vestíbul buscava alternatives a Rodalies.
Dubtes, incertesa i resignació a l’estació de trens de Girona: “Hem tornat a l’edat de pedra”
Dubtes, incertesa i resignació entre les desenes de passatgers que aquest dimarts al matí s’han acostat a l’estació de Girona per agafar un tren i arribar al seu destí. “Si no puc anar a treballar, els hauré de dir que hem tornat a l’edat de pedra”, ha explicat l’Adrià Vallet, un dels usuaris que avui havia de viatjar a Itàlia per feina, però no té clar ni si podrà arribar a l’aeroport del Prat. El personal de Renfe tampoc sap si hi haurà servei ferroviari al llarg del matí i es limita a informar als passatgers que la circulació de trens està suspesa en els Rodalies i els AVE surten de manera intermitent. Ara bé, la majoria de viatgers eren conscients de la situació i ja no han vingut a l’estació que ha registrat poques cues.
“Hi ha algun tren?”, “Com podem anar a Figueres?”, “Se sap quan tornarà a haver-hi servei?”. Són algunes de les preguntes més repetides que els passatgers feien al personal d’informació de l’estació de trens de Girona. Amb els Rodalies i Mitja Distància anul·lats i la circulació de l’AVE intermitent, molts no sabien si finalment podrien baixar a les vies.
Una de les informadores de Renfe, l’Olga Romero, explica que la gent està “desubicada” des de l’apagada. “Tothom està una mica emprenyat perquè han d’arribar a la feina, i necessiten justificants i encara no hi ha informació”, explica Romero que, això sí, reconeix que hi ha molta menys gent que dilluns. I és que tot i que no hi ha moviment de trens, el vestíbul està pràcticament buit des de primera hora del matí. “La gent s’ha quedat a casa, perquè ahir això era un caos”, explica.
Els cartells indicatius alternen l’horari suposat dels trens que han d’arribar i sortir, amb un anunci advertint que la circulació està anul·lada en els Rodalies i que funciona amb intermitència a l’AVE