La startup catalana Sensual Intim, dedicada al disseny i creació de productes d’higiene íntima femenina, ha entrat al mercat del Regne Unit, on té previst exportar 20.000 copes menstruals en els propers dos anys. Sensual Intim, creada el 2017, arriba al mercat britànic de la mà d’un distribuïdor local i una plataforma online, i assessorada per ACCIÓ.
La previsió de la companyia és doblar vendes el 2023 gràcies a aquest nou mercat, on el públic valora cada vegada més els productes sostenibles i que redueixen l’emissió de residus. La copa menstrual de Sensual Intim es diu ‘Eureka!’ i ha estat desenvolupada conjuntament amb enginyers de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).
Segons explica ACCIÓ en un comunicat, la copa de Sensual Intim és de silicona mèdica i es pot buidar sense necessitat d’extreure-la de la zona pelviana, facilitant-ne així l’ús en banys públics.
“Actualment és única al mercat, perquè no hi ha ningú que faci una copa que es pugui buidar sense haver-la de retirar prèviament. Aquest detall ens diferencia considerablement de la competència, que en el cas del Regne Unit n’hi ha molta”, ha explicat la cofundadora de Sensual Intim, Montse Iserte.
Segons Iserte, el Regne Unit és un bon mercat per a l’empresa perquè “es caracteritza per tenir un públic que cada vegada valora més els productes sostenibles i que redueixen l’emissió de residus”. De fet, explica que el Brexit no els ha perjudicat perquè, de fet, s’ha eliminat l’IVA als productes d’higiene femenina i les dones en consumeixen més.
Fundada el 2017, Sensual Intim té una plantilla de cinc persones i presència comercial a Colòmbia, Xile, Guatemala, Ucraïna, Lituània o Austràlia. A Catalunya, els seus productes es poden comprar en supermercats ecològics i botigues especialitzades.
La #startup catalana Sensual Intim s’introdueix al #RegneUnit amb la previsió d’exportar-hi 20.000 copes menstruals en dos anys
✔️ Per introduir-s'hi, la companyia ha comptat amb el suport de l'oficina d’ACCIÓ a Londres@empresacat #mónACCIÓ https://t.co/SIgOST04Bj
— ACCIÓ (@accio_cat) January 16, 2022