Seat ha tancat el primer semestre d’enguany amb els millors resultats financers de la seva història, amb un benefici operatiu de 406 milions d’euros. La xifra és un 9,4% superior a la de fa un any, segons informa la companyia en un comunicat emès aquest divendres. Pel que fa als ingressos, aquests han arribat als 7.800 milions, un 4,6% més. En el cas de la rentabilitat operativa sobre les vendes, aquesta se situa en el 5,2%. Pel que fa a les marques, Cupra ha assolit el rècord de 125.700 cotxes venuts en un semestre, amb un increment del 17,2%. Pel que fa als vehicles Seat, se n’han venut 171.700, un 11,4% més.
En relació als vehicles elèctrics de les dues marques, se n’han venut 45.900 durant el primer semestre, un 36,1% més que el mateix període de l’any passat. La companyia ressalta que els híbrids endollables són els que més han impulsat aquest creixement.
En el cas de les vendes de Cupra, dels 125.700 cotxes venuts els primers sis mesos, n’hi ha hagut 27.500 entregats només al juny, “una xifra sense precedents”. Des que la marca es va crear el 2018, ha venut més de 650.000 cotxes.
El model més reclamat és Cupra Formentor, amb 61.700 entregues aquest primer semestre, seguit de Cupra León. Alemanya es manté com a mercat principal, mentre que el Regne Unit i Espanya ocupen la segona i tercera posició en volum de vendes.
En el cas de la marca Seat, el model Ibiza segueix liderant les vendes, amb 56.300 entregues, un 29% més que fa un any. El mercat espanyol és el predominant per a Seat, seguit d’Alemanya i el Regne Unit.
“Els esforços per millorar el nostre bon desenvolupament ens han dut a obtenir els millors resultats de la nostra història en el primer semestre de l’any, una fita notable en el context actual”, s’ha felicitat el CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, que ha assegurat que les dues marques estan “més fortes que mai”.
Al seu torn, el vicepresident de finances, David Powels, ha celebrat els avenços cap a la rendibilitat sostenible, si bé ha apuntat que “el context extern i el marc competitiu anmticipen mesos molt exigents”. “Per arribar als nostres objectius, ens hem de centrar encara més en les prioritats: gestionar els ingressos i millorar l’eficiència”, ha afegit.