Fa uns dies, la xarxa va deixar en evidència Toni Cantó en enxampar-lo mentint per esperonar la catalanofòbia al País Valencià. El diputat de ‘Ciudadanos’ va carregar a Twitter contra el “tripartit valencià” –en referència a Compromís, PSPV i València en Comú, que governen València– arran d’una campanya de màrqueting a la ciutat que pretén mostrar la ciència com un tret diferencial més de la societat espanyola intentant desfer-se dels tòpics que es relacionen amb la seva cultura.
Encara que Cantó va voler fer creure que es tracta d’una campanya municipal simplement perquè està en un panell publicitari que lloga l’Ajuntament de València, la campanya ha estat encarregada a l’empresa Aftershare (del conegut publicista Risto Mejide) per la Fundació Premis Rei Jaume I, que està presidida pel rei espanyol Felipe VI, i ha indignat C’s per una imatge de la paraula ‘Flamenco’ guixada. “Sembla que al tripartit valencià no li agrada el flamenc. És més de sardana”, va escriure Cantó. Tot i que molts usuaris van advertir-li que el que deia no era cert, ell no s’ha pronunciat al respecte.
Parece que al tripartito valenciano no le gusta el flamenco.
Es más de sardana. pic.twitter.com/dRlN1zIdqT— Toni Cantó (@Tonicanto1) 14 de novembre de 2018
És més, tampoc ha evitat que el líder del seu partit escampi la mateixa mentida que ell, un dia després. I és que Albert Rivera ha publicat aquest dijous un tuit per seguir amb l’estratègia de ‘Ciudadanos’ d’esperonar la catalanofòbia al País Valencià, tot i ser plenament conscient que mentia atacant l’Ajuntament de València per la campanya publicitària. És per això que Risto Mejide ha volgut deixar-lo en evidència a Twitter, enfotent-se d’ell i agraint-li que difongui gratuïtament la seva campanya.
Gracias por la difusión, Albert. Pero no es una campaña ni pública, ni política, ni en contra de la cultura, sino de que la CIENCIA no figure entre nuestros TÓPICOS. La próxima vez pondremos el logo más grande. Viva el flamenco y las campañas que consiguen difusión gratuita. 😘 https://t.co/ax1vroLYAL
— Risto Mejide (@ristomejide) 15 de noviembre de 2018