El candidat republicà a l’Alcaldia de Barcelona i guanyador de les eleccions, Ernest Maragall, s’ha reunit aquest divendres amb el líder d’ERC, Oriol Junqueras, a la presó de Soto del Real (Madrid), alhora que ho ha fet la número dos de JxCat, Elsa Artadi, amb el seu cap de llista empresonat, Joaquim Forn.
En declaracions als mitjans per separat després de les respectives reunions, han dit que han abordat com encarar els pactes a la capital catalana, abans que es reuneixin Maragall i Artadi la tarda d’aquest mateix divendres amb Forn.
Maragall també ha visitat l’expresidenta del Parlament Carme Forcadell i l’exconsellera Dolors Bassa a la presó d’Alcalá Meco (Madrid), i ha sortit de la trobada amb Junqueras amb una “dosi d’expectativa positiva” sobre els pactes a la ciutat.
“Hem pogut enfocar criteris i maneres de treballar per garantir que les negociacions que estan en curs acabin positivament”, ha assenyalat Maragall, que ha dit que estan raonablement esperançats d’obtenir un bon resultat.
Pactes “inversemblants”
Ha insistit que estan obligats a llegir bé els resultats electorals i defensar la seva condició de força guanyadora i, preguntat per la possibilitat que repeteixi l’alcaldessa en funcions, Ada Colau, amb el suport del PSC i BCN Canvi-Cs, ha rebutjat valorar “especulacions”.
Maragall ha sostingut que aquestes hipòtesis són “inversemblants o poc raonables”, i ha ressaltat que el seu equip està treballant un acord amb BComú, que lidera Colau, formació a la qual aquest dijous van entregar un document marc d’acord.
Artadi crítica la situació
Artadi ha preparat amb Forn la reunió amb Maragall i han compartit informació d’actualitat, inclós l’oferiment del candidat de BCN Canvi-Cs, Manuel Valls, de donar suport a Colau amb Jaume Collboni (PSC) per evitar que Maragall sigui alcalde.
La número dos de la llista de JxCat ha criticat que ha vist Forn gairebé una setmana després de les eleccions “per la seva condició de pres polític”, i ha assenyalat que han pogut reunir-se durant els 40 minuts que han autoritzat les institucions penitenciàries.
Tots dos han abordat en les seves respectives trobades els resultats electorals d’aquest diumenge –no només a Barcelona, sinó a altres municipis i també dels comicis europeus–, i es veuran a les 17.00 hores amb Forn en una trobada conjunta.