Renfe ha ajornat l’entrada en servei de la ruta d’AVE entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc, prevista per a l’abril d’aquest any, davant “dificultats i retards successius” per operar a França. El nou trajecte estava previst que s’iniciés aquest mes d’abril, segons va explicar Renfe a finals de l’any passat. Entremig, Raül Blanco va deixar la presidència de l’operadora i va ser substituït per Álvaro Fernández de Heredia, que ara ha deixat a l’aire aquest trajecte. Segons fonts de l’operadora, Renfe ha obert un procés “d’anàlisi i reflexió sobre la seva estratègia global” a França, on des de fa molts mesos s’està trobant molts entrebancs burocràtics per posar en marxa la ruta Barcelona-París.
Renfe ja comptava amb el certificat de seguretat necessari en complir tots els requisits de l’agència de seguretat francesa que li permetia circular entre Perpinyà i Tolosa. El Barcelona-Tolosa, de fet, era un trajecte que la companyia va arribar a oferir conjuntament amb SNCF fins a la pandèmia.
La societat mixta formada per l’operadora espanyola i francesa, però, es va trencar al desembre del 2021. Des d’aleshores, SNCF va començar a operar el trajecte Barcelona-París pel seu compte mentre que Renfe va haver de començar des de zero amb els permisos per tornar a França, tant en el trajecte entre les dues capitals com en d’altres.
Després d’obtenir-los i de formar el personal, va recuperar les rutes en solitari amb Marsella, Lió i ara ho anava a fer amb Tolosa de Llenguadoc.
Mentrestant, des del 2021, la companyia francesa ha seguit operant a Espanya sota les marques TGV Inoui (Barcelona-París) i Ouigo (Barcelona-Madrid)