Els nous trens de Rodalies entraran en funcionament a principis del 2025. Ho han anunciat aquest dijous la ministra de Transports, Raquel Sánchez, i el president de Renfe, Raúl Blanco, en una visita a la planta d’Alstom, responsable de fabricar part d’aquests nous combois. A Catalunya hi haurà 101 trens nous.
Mentre la Generalitat reclama el traspàs del servei, Blanco ha insistit en defensar que “Renfe ha estat, és i serà l’operador ferroviari líder a Catalunya”. Pel que fa als nous trens, des de l’empresa ferroviària han destacat que tenen capacitat per a 900 passatgers, uns 200 més que els actuals, i disposen de més portes i més accessibles, fet que agilitza l’entrada i sortida. A llarg termini confien que això permetrà reduir el temps d’aturada i incrementar la freqüència de pas.
La ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, triomfalista, s’ha felicitat de la renovació de la flota: “La inversió en nous trens és una realitat que no és abstracte, sinó immediata”. Sánchez dona per enllestit el deute amb Catalunya i ha assenyalat que l’adquisició dels combois “reverteix un dèficit en inversió” provinent dels governs del PP. “Ara capgirem la situació”, ha asseverat, reiterant novament “l’esforç” del ministeri en infraestructures ferroviàries “com mai s’havia fet abans”.
L’informe de Gavà
D’altra banda, preguntada per la incidència a Gavà que va desgavellar el servei a l’R2 Sud fa més d’un mes, Sánchez ha explicat que el Ministeri encara no disposa de l’informe de conclusions amb què s’ha de determinar quina va ser la causa exacta de la fallida del sistema. “Ens manca el resultat d’una analítica de laboratori”, ha precisat la ministra, que ha assegurat que explicaran l’informe públicament quan estigui enllestit.