La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha defensat que les obres del corredor del Mediterrani “avancen molt”, amb més de 233 quilòmetres en servei i ha dit que abans que s’acabi el primer trimestre del 2023 la xifra s’ampliarà fins als 330.
Tanmateix, caldrà veure si és cert. Les obres del corredor han patit diversos retards i no han estat exemptes d’escàndols. En la línia de mantenir la xarxa ferroviària radial, l’Estat va destinar diners del corredor per afavorir la connexió del País Valencià amb Madrid. I és que bona part dels fons europeus destinats a ampliar el corredor acabaran a Madrid. Centralisme descarat.
Però la titular de Transports ha reivindicat la “proposta actual” de traçat fins a Hongria i ha afirmat que “qualsevol modificació que suposi fer més curt el corredor no és l’opció més avantatjosa”, després que se sabés que la Comissió Europea està revisant el reglament de la xarxa ferroviària europea. Sánchez ha defensat que “ningú qüestiona l’eix ferroviari del corredor mediterrani i atlàntic” en el seu tram per la península Ibèrica i ha recordat que aquestes obres es poden finançar amb fons comunitaris com els Next Generation.