La ministra de Transports menteix però defensa que ara s’està invertint a Catalunya i demana que s’acabi el “victimisme”
La ministra de Transports, Raquel Sánchez, defensa que construir una pista sobre el mar a l’aeroport del Prat tindria una “afectació més agressiva” que la proposta del govern espanyol sobre la Ricarda. En una entrevista al diari ‘Ara’, la ministra ha apostat per buscar la “solució més factible, més senzilla i realista”. I ha defensat que el pla d’Aena “suposava neutralitzar i fer un espai de protecció més gran del que hi ha ara” a la Ricarda. D’altra banda, Sánchez ha reivindicat que ara s’està invertint a Catalunya i ha demanat que s’acabi amb el “victimisme”. Segons ha afegit, “l’escenari i la situació de Catalunya d’aquí dos o tres anys seran radicalment diferents dels que tenim ara, perquè estem licitant i adjudicant projectes”.
La ministra assegura que no ha arribat cap proposta al Ministeri de Transports en relació a ampliar el Prat amb una pista sobre el mar. Ha recordat però que qualsevol proposta ha de complir “escrupolosament” els requisits ambientals de la Comissió Europea. Segons ha afirmat, la CE diu que quan hi ha infraestructures que són necessàries es poden afectar espais però sempre que s’introdueixin compensacions. “Això és el que també plantejava Aena. El pla suposava renaturalitzar i fer un espai de protecció més gran del que hi ha ara”, ha defensat en referència a la Ricarda.
Sánchez assegura que no s’ha de plantejar mai com una competència entre Barajas i el Prat i que el projecte d’Aena “rebat la suposada priorització de Barajas”.
La ministra també ha assenyalat la “desinversió” que ha afectat el conjunt d’infraestructures de Catalunya i ho atribuït als governs del PP. “El 2018 ens vam trobar amb 10 anys de desinversió i ara ho intentem revertir”, ha afegit.
També ha posat en valor les licitacions i adjudicacions que s’estan fent i que, segons ha dit, garanteixen les execucions futures. En aquest sentit, ha afirmat que “l’escenari i la situació de Catalunya d’aquí dos o tres anys seran radicalment diferents dels que tenim ara”.
La ministra assegura que ella defensa que s’ha d’invertir a Catalunya per evitar el deteriorament de les infraestructures i no per lluitar contra l’independentisme. “És veritat que això ha nodrit el relat del victimisme, però jo amb això soc molt contundent: prou ja de victimisme, i més ara quan s’està invertint i el que volem és que Catalunya sigui un motor d’Espanya”, ha conclòs.