Edició 2337

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 18 de desembre del 2024
Edició 2337

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 18 de desembre del 2024

“¿Qué quieres, que te dé hora para la vacuna o que te atienda en catalán?”: una altra discriminació per parlar en català

|

- Publicitat -

Nova discriminació per fer ús de la llengua catalana. En aquest cas ha ocorregut en l’àmbit sanitari a Mallorca. Una dona embarassada va trucar al Centre d’Atenció Primària de Santa Caterina a Palma perquè li posessin la vacuna de la tos ferina. La telefonista que l’atenia va dir-li de males maneres que no l’entenia, perquè estava parlant català. La usuària del CAP va demanar que li passés algú que sí que l’entengués per atendre-la en la seva llengua. Llavors, la telefonista, ras i curt, li va respondre: “¿Qué prefieres que te hable en catalán o que te  hora para la vacuna?”.

Publicitat

Malgrat la violència que suposa aquesta pregunta, l’afectada no va retrocedir ni una pas i li va respondre que se l’havia d’atendre en català a Mallorca. La treballadora del CAP va amenaçar-la amb un: “ misma“. La dona embarassada li va demanar que s’identifiqués, per presentar la denúncia en contra la funcionària que li ho va desaconsellar amb to desafiador i li va dir:”Vine aquí al CAP i ho parlam tu i jo”. La víctima d’aquesta discriminació ja ha explicat que “me trob amb moltes situacions de discriminació” i que “se basen en el xantatge de o parles en castellà, o no rebràs una bona atenció” com apunta el dBalear

Aquest fet és una clara discriminació que podria constituir un delicte d’odi, ja que l’idioma és una de les variables que queda explícitament inclosa segons la Generalitat. Aquesta lamentable resposta de la telefonista es dona després de la modificació de la llei  feta en el govern de José Ramón Bauzá de Ciudadanos que va canviar la normativa perquè “la informació facilitada figurés almenys en la llengua oficial de l’Estat” com afirma el diari ARA. Aquest atac contra els catalanoparlants no és el primer, sinó que tristament se n’han hagut de lamentar altres i mostra la roïnesa i poca dignitat de la telefonista, que es va negar a atendre algú que requeria atenció mèdica per parlar-li en català.

Et pot interessar  Salut rep 279 queixes reclamant atenció oral en català en els últims tres anys
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut