L’Agència Catalana del Consum ha obert un expedient sancionador contra Renfe per la pèssima gestió de l’avaria de l’R2 Sud. En concret, Consum imputa a Renfe una infracció per pràctiques comercials deslleials i per incompliment de les obligacions d’atenció als consumidors.
L’organisme ha detectat manca d’informació als usuaris afectats per les alteracions del servei, els horaris i els transports alternatius o els punts d’atenció al client tancats, entre altres. Es tracta d’infraccions tipificades com a “molt greus” que poden comportar multes d’entre 100.001 i 1 milió d’euros. Fa una setmana que Consum va posar inspectors a diverses estacions per vigilar que Renfe informés correctament de les incidències.
Consum parla d’una “alteració social greu”
En un comunicat, l’organisme ha explicat que “l’alteració social greu” provocada pels fets i la “posició prevalent” de Renfe com a operador dominant en el sector s’han considerat fets agreujants. Un cop notificat l’acord d’inici del procediment sancionador a Renfe, s’obre un termini perquè la companyia pugui presentar al·legacions, abans de la resolució de l’expedient.
Des de l’inici de les incidències en el servei de l’R2 Sud, Consum ha desplegat inspectors a les estacions de Rodalies de Sants i passeig de Gràcia de Barcelona, a Tarragona, Reus i l’Aldea-Amposta-Tortosa amb l’objectiu que Renfe compleixi les obligacions d’informació als consumidors i que prengui mesures per minimitzar les conseqüències de les incidències.