El president de la Generalitat entre els anys 2010 i 2016, Artur Mas, ha deixat ben retratat el polèmic diputat d’ERC, Gabriel Rufián, en una entrevista amb el diari ‘Ara’. Mas, que ha estat preguntat sobre la figura de Rufián, no ha deixat passar l’ocasió de deixar clar el que pensa del republicà, de qui ha criticat el seu “personatge” i les “ànsies de protagonisme”, després que Rufián pràcticament interrogués de mala manera a Mas durant la comissió d’investigació de l”Operació Catalunya’ celebrada la setmana passada.
Mas no ha deixat res al tinter, i per començar ja ha manifestat que l’actitud de Rufián a la comissió li va “decebre”, però no sorprendre, perquè ja coneixia el diputat i la seva manera de fer. “El problema del Rufián és que és incapaç de sortir del personatge, necessita protagonisme a qualsevol preu, perd la perspectiva del que està passant perquè es mira a si mateix i el seu protagonisme” ha reblat l’expresident. Tot seguit, ha criticat que el republicà aprofités la comissió, la qual “posava en greus dificultats a l’Estat espanyol” perquè deixava constància de les “malifetes fetes contra tots els que representem l’independentisme”, per a intentar convertir-la en un “conflicte entre catalans” amb les seves preguntes.
“Quan ho vaig detectar, com que conec el personatge, no vaig picar l’ham” ha afegit Mas, que ha lamentat que d’haver-li seguit el joc la situació s’hagués convertit en una “picabaralla entre catalans independentistes”. “Encara tinc el cap fred per saber on esan les prioritats” ha dit Mas amb un somriure.
Quant a l'”interrogatori” d’un tal Rufián. #presidentMas pic.twitter.com/pMFxxsqFWL
— Marc (@portet_bruguera) May 11, 2025