El cap de llista de JxCat a Lleida per al 14-F, Ramon Tremosa, s’ha mostrat “molt confiat” que el partit obtindrà un resultat “molt millor del que diuen les enquestes” que els permetrà “seguir liderant el Govern de Catalunya”. Tot i així, no veu possible que JxCat ni cap altre partit obtingui els diputats necessaris per governar en solitari sinó que caldrà arribar a acords. De fet, diu que ERC és “l’aliança natural” i “més còmode”, en el sentit que ambdues forces comparteixen l’objectiu de voler “mobilitzar el màxim de gent possible per guanyar la sobirania que necessita el país”. Segons ha indicat, això ha de servir per posar fi a “l’incompliment sistemàtic” de les inversions de l’Estat amb Catalunya, com assegura que passa a la N-240.
Ramon Tremosa ha remarcat aquest divendres la necessitat de desdoblar l’N-240 en el tram que va de Lleida a Montblanc. Ho ha dit al peu mateix d’aquesta carretera al seu pas pel terme de les Borges Blanques, acompanyat dels també candidats a la llista de Junts per Catalunya a la demarcació de Lleida i Pirineu, Cristina Casol, Jordi Fàbrega i Anna Feliu, i de l’alcalde de la capital de les Garrigues, Enric Mir.
Tremosa ha assenyalat que l’N-240 és una important via de comunicació amb una alta densitat de vehicles, més de 10.000 diaris, que concentra “molta sinistralitat”. Tot i això, ha criticat que el govern espanyol encara no hagi apostat per desdoblar-la, tal com fa temps que demana el territori. “Hi ha obres a altres parts d’Espanya que es fan en 3 i 4 anys mentre que aquí tarden 20 anys i no s’acaben”, ha protestat.
De fet, ha indicat que “l’incompliment sistemàtic” de les inversions de l’Estat a Catalunya no és “casual”, sinó que considera que hi ha una “voluntat premeditada dels alts funcionaris de l’Estat per endarrerir i no executar el que decideix el Congrés dels Diputats i, per tant, la sobirania popular”.
A banda de l’N-240, altres exemples que ha posat Tremosa han estat el tram de l’N-260 entre Sort i Pont de Suert o l’N-230, pel que fa infraestructures. També ha citat la línia de ferrocarril R12 de l’Hospitalet de Llobregat-Manresa-Lleida que “anava més ràpid fa 100 anys que avui”, la problemàtica dels microtalls d’electricitat “que cada vegada van a més” i l’incompliment de traspassar les beques universitàries a la Generalitat. “L’Estat no només pressuposta molt poc a Catalunya sinó que el que pressuposta s’executa en una petita part”, ha lamentat.
La gratuïtat de l’AP-2 al setembre, ni solució ni alternativa
A més, Tremosa ha defensat la necessitat de desdoblar l’N-240 encara que a partir de l’1 de setembre finalitzi la concessió de l’AP-2. Diu que la gratuïtat de l’autopista no és “una solució ni una alternativa” ja que es tracta de “traçats paral·lels”. En aquest sentit, ha afegit que si es desvien els camions a l’autopista, aquests hauran de fer “més volta” i, per tant, “s’incrementaran els costos de transport”, el que farà que l’economia sigui “menys competitiva”. “Per la intensitat de trànsit que té l’N-240, hauria d’estar desdoblada des de fa dècades”, ha etzibat.