Edició 2294

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 05 de novembre del 2024
Edició 2294

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 05 de novembre del 2024

Tortolero anuncia un nou estudi per analitzar el desdoblament de la C-55: “Aposto pel 2+2 i serà la nostra reclamació”

La nova delegada del Govern a la Catalunya Central considera que el 2+1 és “un gran avenç”, però no és suficient

|

- Publicitat -

La nova delegada del Govern a la Catalunya Central, Elia Tortolero, defensa el desdoblament total de la C-55 i referma el seu compromís per fer-lo possible. Considera que el projecte actual, que preveu la construcció d’un tercer carril en sentit nord, en el tram entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa, és “un gran avenç”. Tot i això, no es conforma i avisa que continuarà reclamant el 2+2 “perquè pugui ser efectiu aquesta legislatura”. Malgrat que ja hi ha altres estudis sobre la viabilitat del desdoblament de la via, Tortolero n’ha anunciat un altre, que estarà llest a finals d’aquest any o principis del 2025. “Hi ha hagut molts estudis amb diferents opinions. Per això vam acordar fer-ne un de nou”, explica en una entrevista a l’ACN.

Publicitat

El Govern de Pere Aragonès va anunciar l’any 2023 que invertiria 50 MEUR en la construcció d’un tercer carril, en sentit nord, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa. D’aquesta manera, descartava el desdoblament total de la via per qüestions d’impacte mediambiental. Ara però, amb el canvi de Govern, la nova delegada a la Catalunya Central, Elia Tortolero, torna a situar el desdoblament total de la via entre les seves prioritats.

Pel que fa a la gratuïtat de la C-16, l’autopista que connecta Barcelona amb la Cerdanya i que és una de les més cares de l’Estat, assegura que el PSC sempre ha apostat perquè la C-16 aixequi peatges i sigui gratuïta tenint en compte la situació de saturació que pateix la C-55.

Tot i això, subratlla que el Govern d’Illa està valorant si és viable dur a terme la gratuïtat que va anunciar el Govern d’Aragonès i que hauria d’aplicar-se a partir d’aquesta tardor. L’anunci preveia la gratuïtat dels peatges per als trajectes de mobilitat obligada en els viatges d’anada i tornada el mateix dia, de dilluns a divendres, i entre Terrassa i Manresa.

Millorar la mobilitat interna

Més enllà de la millora de la connexió per carretera entre la Catalunya Central i Barcelona, Tortolero ha subratllat que un dels seus objectius serà “vetllar” perquè les carreteres que connecten les comarques d’interior estiguin “en les condicions òptimes”.

Et pot interessar  Junts colla Illa perquè es comprometi a "plantar cara a Madrid": "Catalunya mereix un govern que tingui els catalans com a prioritat"

En aquest sentit, posa sobre la taula un estudi que assegura que el 70% dels moviments per carretera que es fan a la Catalunya Central són entre comarques de la regió. “Sortir de les nostres comarques està molt bé, però vetllar perquè les infraestructures que engloben la nostre vegueria es trobin en les millors condicions també. Aquest no hauria de ser un motiu perquè algú deixi de viure en un municipi de pocs habitants”, subratlla.

“Els canvis no són ràpids”

Pel que fa a la connexió ferroviària, Tortolero lamenta que durant els anys de govern del PP a l’Estat “s’ha invertit 0 en el tren” i subratlla que això està passant factura. Tot i això, considera que el govern de Pedro Sánchez està revertint la situació. Malgrat tot, assegura que “els canvis no són ràpids” i creu que és “una deficiència” que els habitants de la Catalunya Central no puguin arribar amb una hora de tren a Barcelona. “Aquí hi ha d’haver una aposta clara”, subratlla.

Ensenyament, entre les seves prioritats

Entre les prioritats de la nova delegada, hi ha la construcció d’edificis escolars a la Catalunya Central. “Portem un dèficit de construcció molt llarg. Hi ha molts municipis que es troben amb una situació de reclamació al Departament i, durant molt temps, el Departament ha fet com si no escoltés els municipis”, subratlla. En aquest sentit, assegura que haurà de treballar “de valent” per escoltar les demandes dels Ajuntaments i de la comunitat educativa “per a la construcció dels centres allà on calgui”. Tot i això, avisa que els processos “no són ràpids”. “Com a mínim es necessita vora 3 anys per a la construcció d’un nou edifici”, diu.

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut