Edició 2428

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 19 de març del 2025
Edició 2428

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 19 de març del 2025

Sucar pa amb tomàquet o beure vi amb porró, ‘influencers’ d’arreu del món promocionen l’enogastronomia catalana

L'acció s'emmarca en la Regió Mundial de la Gastronomia 2025 i hi participen 40 creadors de contingut

|

- Publicitat -

Sucar pa amb tomàquet, elaborar salsa de calçots o beure vi amb porró. Aquestes són algunes de les activitats que 40 creadors de contingut digital d’arreu del món estan fent aquest dimarts en una jornada enogastronòmica a Món Sant Benet. Es tracta d”influencers’ especialitzats en viatges i gastronomia que, fins dissabte, viatjaran per diferents parts de Catalunya per conèixer de primera mà la riquesa gastronòmica del país. I l’objectiu és que tot allò que provin i vegin ho difonguin a través de les xarxes socials. La directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, ha explicat que, com a mínim, volen generar 6 milions d’impactes amb 70.000 interaccions. L’acció s’emmarca en la distinció de Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

Publicitat

La Natalie Raymond és una creadora de contingut de Londres que compta amb més de 220.000 seguidors al seu compte d’Instagram on parla de viatges, gastronomia i hotels. La Sibylle Codet és francesa i, des del 2018, té un blog de viatges i un compte d’Instagram. La Ludmila Danna fa 9 anys que té el compte d’Instagram ‘Comer en Buenos Aires’ on acumula més de 327.000 seguidors. Totes tres formen part de l’expedició de 40 creadors de contingut digital d’arreu del món que fins dissabte viatjaran per Catalunya per conèixer de primera mà la gastronomia, els vins i el paisatge.

Aquesta és una de les més de 50 accions que l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha organitzat al llarg de tot l’any en el marc de la distinció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025. La directora de l’ACT, Arantxa Calvera, ha explicat que el repte és “explicar la cuina catalana al món” i “donar a conèixer els plats típics”. De fet, el turista enogastronòmic és un perfil de visitant que interessa especialment a l’Agència Catalana de Turisme, ja que genera un 20% més de despesa a la destinació que un turista convencional.

I un dels canals on volen difondre l’enogastronomia catalana és, precisament, a les xarxes socials. Per això, una quarantena d’influenciadors de diferents indrets del món estan fent una estada a Catalunya per conèixer de prop els productes locals, la gastronomia i el vi. “El nostre deure és comunicar les experiències en els formats que cada cop busca més la gent”, ha explicat Calvera, que ha avançat que un dels reptes de l’Agència Catalana de Turisme és digitalitzar-se i “fer d’inspiració i de prescriptors d’aquelles experiències arrelades al territori”.

Els influenciadors han començat el seu viatge a Món Sant Benet, a Sant Fruitós de Bages, on aquest dimarts participen en diferents tallers i coneixeran també la feina que duu a terme la Fundació Alícia. Calvera ha dit que han escollit aquest indret com a punt de partida perquè “és un epicentre de gastronomia i enoturisme amb la proximitat de Montserrat, Cardona i Manresa, i el bressol de la DO Pla de Bages”. D’aquesta manera, després de l’estada a Món Sant Benet, els influenciadors arrencaran aquest dimecres cinc viatges que els portaran per diferents llocs de Catalunya, com ara les Terres de l’Ebre, l’interior de Girona o la costa de Barcelona.

La majoria dels ‘influencers’ havien visitat en alguna ocasió Barcelona, però no s’havien endinsat més enllà de la gran ciutat ni tampoc coneixien a fons la cuina catalana. “És molt interessant poder descobrir la identitat cultural de Catalunya i d’estar a prop dels productors locals”, admet Sibylle Codet. Ho comparteix també Natalie Raymond, que creu que Catalunya té una cuina “fantàstica” i té moltes ganes de descobrir “una regió que desconeixia”. Per la seva banda, la italiana Cristina Puleo creu que la cuina catalana s’assembla bastant a la italiana i assegura que té moltes ganes de provar-la i conèixer-la més a fons.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí