Edició 2371

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 21 de gener del 2025
Edició 2371

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 21 de gener del 2025

Simó descarta separar els alumnes per nivells, com farà França: “És una regressió brutal”

Sentencia que els canvis en el sistema educatiu català han de "partir d'una evidència" i s'han de fer amb un "acord majoritari"

|

- Publicitat -

La consellera d’Educació, Anna Simó, té feina a donar explicacions pels mals resultats dels alumnes escolars en el darrer informe PISA, que situava els estudiants catalans per sota de la mitjana d’Espanya i dels països de l’OCDE. En una entrevista a ‘El Periódico’, Simó ha abordat la caiguda en picat del nivell acadèmic dels alumnes catalans, a la vegada que ha exposat algunes de les primeres mesures a emprendre, així com les que ha rebutjat frontalment.

Publicitat

Segons ha explicat la consellera, el Departament d’Educació enviarà un document als centres educatius on detallarà els objectius a assolir per l’alumnat a cada curs, de manera que les escoles tinguin “indicacions clares” dels aprenentatges bàsics que cada estudiant haurà d’haver integrat al final de cada curs. Preguntada per si els centres no saben què és el que ha d’aprendre l’alumnat, Simó ha afirmat que “segur que ho saben, però potser algunes escoles agraeixen poder tenir aquest document“. D’altra banda, preguntada per si pensa aplicar la mateixa mesura que França de segregar els alumnes segons el seu nivell, Simó l’ha rebutjat frontalment titllant-la de ser una “regressió brutal”.

La consellera també ha estat preguntada pel fet que les escoles concertades van obtenir millors resultats que les públiques en l’últim informe PISA, una realitat que Simó ha explicat per la desigualtat socioeconòmica existent entre els alumnes d’ambdós tipus de centres. “El problema de segregació es dona també entre centres concertats: hi ha escoles públiques amb poca segregació i escoles concertades amb molta. On es veu la gran diferència de resultats és segons la realitat socioeconòmica dels estudiants”, ha apuntat.

En aquest sentit, la titular del departament ha defensat que el Govern “fa anys” que treballa en la lluita contra la pobresa infantil, però ha lamentat que aquesta “no es reverteix en quatre dies”. “No és una qüestió que depengui només del Govern”, ha assenyalat.

Preguntada per si el departament té sobre la taula revertir l’eliminació de la sisena hora a primària així com les tardes lectives a l’ESO, dues mesures que als centres concertats es mantenen, Simó ha admès que són “qüestions pertinents que necessiten una resposta basada en les proves, i això ho ha de fer el Consell Superior d’Avaluació”. “Vull que els experts puguin analitzar aquestes qüestions per tenir dades reals”, ha indicat.

Amb tot, la titular d’Educació ha sentenciat que els canvis en el sistema educatiu català han de “partir d’una evidència” i s’han de fer amb un “acord majoritari”. “Si no serà l’enèsima declaració pública fingint que fas alguna”, ha afirmat.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí