El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Santacreu, ha dit que el retorn de les seus socials de la Fundació ‘La Caixa’ i CriteriaCaixa forma part “d’un moviment de normalització”. Santacreu ha afirmat que es tracta “d’un pas natural” i ha recordat que “mai han deixat d’estar operativament” a la capital catalana. Durant la seva participació en la inauguració de les ‘Jornades Corresponsables’, organitzades a IESE Business School, el president de l’organització empresarial ha definit el pas de la Caixa com una “bona notícia” la tornada de les entitats que presideix Isidre Fainé, perquè “van néixer aquí fa més d’un segle”. Alhora, ha destacat “la relació estreta” que manté la Caixa amb la Cambra de Comerç de Barcelona.
Santacreu ha recalcat el “compromís social” d’ambdues entitats i també ha indicat que la Fundació ‘La Caixa’ “és la primera entitat empresarial de Catalunya”. El president de la cambra barcelonina ha assegurat que és “decisió dels executius” valorar la tornada de la seu social de CaixaBank i que és “secundari en importància”. A parer seu, “la gran notícia” és l’anunci fet per la Fundació i el braç inversor del banc.
D’altra banda, Santacreu ha reconegut que esperava la notícia. En aquest sentit, també ha desitjat que “sigui un pas més” en el retorn d’altres companyies “al lloc on no han deixat de tenir la seva operativa”.