L’Agència Catalana de Consum sancionarà Burger King per suprimir el català a la carta d’un local de Barcelona. El cas es remunta a 2020 quan un usuari de Twitter va explicar que no hi havia l’opció de la llengua catalana —només castellà o anglès— en les seves pantalles de comanda i que, per tant, els seus drets lingüístics quedaven vulnerats.
“La defensa de la llengua també passa per perdre una hora tramitant les tres còpies d’un full de reclamació“, va avisar amb determinació en una piulada. A la queixa, a més, advertia per escrit que s’estava vulnerant la Llei de Consum.
Una sanció que podria arribar als 10.000 euros
Ara, més de dos anys després ha rebut una notificació del departament de la Generalitat en què l’informen que s’ha iniciat un expedient sancionador contra Burger King. “Només fem camí si lluitem pels nostres drets lingüístics arreu i amb totes les eines —més enllà del tuit de queixa legítim, però efímer”, ha reflexionat.
Tot i que l’Agència Catalana de Consum no ha concretat en què consistirà la sanció, el Codi de Consum fixa sancions de fins a 10.000 euros per infraccions lleus. I és que respectar els drets lingüístics i la llengua pròpia del territori no és opcional.
I la defensa de la llengua també passa per perdre 1h tramitant les tres còpies d’un full de reclamació a @BurgerKingGames.
En aquest local havien suprimit del tot el català en les seves pantalles de comanda. @llenguacat pic.twitter.com/kjCUyQvMIW
— Xavier Dengra i Grau (@xavidegr) October 1, 2020
Avui, més de dos anys després, he rebut això.
Només fem camí si lluitem pels nostres drets lingüístics arreu i amb totes les eines —més enllà del tuit de queixa legítim però efímer. https://t.co/I0MHUVUKbL pic.twitter.com/Ubx9ExthFG
— Xavier Dengra i Grau (@xavidegr) November 10, 2022