La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha anunciat que el govern espanyol invertirà “més de 100 milions d’euros” per “reforçar la qualitat” del turisme a Espanya. En una atenció als mitjans aquest divendres, Maroto ha explicat que el seu ministeri està desenvolupant una estratègia anomenada ‘Experiències. Espanya país’, que pretén “sumar valor afegit als productes turístics”. La titular de Turisme ha dit que presentarà l’estratègia al setembre i ha afirmat que suposarà “sens dubte un avenç” i permetrà al sector “sortir reforçat” en la recuperació de la crisi generada pel coronavirus.
Aquesta proposta sorgeix a les acaballes de la temporada d’estiu. Per tant, en un dels moments de major impacte turístic a Espanya, i mostra la voluntat del Gobierno de Sánchez per maquillar, a última hora, una gestió turística que, més enllà de la lògica davallada per la pandèmia, no ha acabat de tenir bons resultats. La pandèmia ha permès una modificació del sector turístic, però esdevé una oportunitat històrica per modificar-lo i invertir-hi.
Una de les modificacions més notòria ha estat que el turisme internacional s’ha desplomat i el de proximitat ha guanyat importància, també s’han observat canvis pel que fa al turisme de muntanya que ha tingut menors pèrdues en comparació amb la de les capitals i grans ciutats.