Renfe ha xifrat aquest dilluns a la tarda en un 13% el seguiment de la vaga dels sindicats CGT, SF Intersindical i Alferro, les tres formacions que han decidit mantenir l’aturada malgrat l’acord d’última hora per desconvocar-la al qual van arribar ahir a la nit el Ministeri de Transports, la Generalitat i els sindicats majoritaris. Amb tot, la companyia ferroviària admet que als tallers s’han registrat nivells d’adhesió a l’aturada per sobre de la mitjana que han pogut afectar l’operativa ferroviària. A Catalunya, el seguiment a Renfe Enginyeria i Manteniment ha estat del 30,6%. La crida dels tres sindicats ha comportat retards i supressions de trens generalitzats a totes les línies de Rodalies durant tot el dia.
Segons l’empresa pública, aquest percentatge superior “ha pogut generar afectacions a l’operació ferroviària, ja que els retards en les tasques de manteniment, així com l’absència de personal en circulació i altres llocs clau, poden haver produït alteracions en la programació i freqüència dels serveis”.
Sense anar més lluny, els usuaris de Rodalies de l’estació de Segur de Calafell han estat aquest dilluns més de cinc hores sense cap tren per anar a Barcelona. Segons ha denunciat la plataforma Dignitat a les Vies i ha confirmat Renfe, des de les dotze del migdia fins passades les cinc de la tarda no hi ha hagut cap tren en direcció nord que s’hagi aturat a l’andana.
En aquest sentit, Renfe subratlla que malgrat les mesures per reduir l’afectació en el servei, s’ha hagut d’anul·lar trens i hi ha hagut retards generalitzats especialment al matí. Les línies més afectades han estat l’R1, l’R2, l’R4 i l’R11.
Des de Renfe es recorda que les incidències coincideixen amb les obres en marxa a diferents punts de la xarxa de Rodalies de Catalunya.