La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha traslladat a l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, el seu compromís per fer realitat el soterrament de les vies al seu pas pel municipi. Totes dues s’han reunit aquest dilluns al matí a la seu de la delegació del govern espanyol a Barcelona, on han abordat un projecte que a dia d’avui es troba en fase de redacció i que s’espera que al 2022 es puguin fer les primeres licitacions. Sánchez ha destacat la transcendència de l’obra, que “suposarà una integració de les vies generant espai urbà” i que “permetrà millorar la gestió del trànsit”. Marín ha destacat “els incompliments de governs anteriors”, i ha celebrat el compromís de l’executiu actual. “Aquest és un projecte important per Adif, que permetrà millorar la gestió del trànsit, crear nous itineraris i millorar el servei als ciutadans”, ha destacat Sánchez a través d’un missatge difós pel ministeri. “Ara ens trobem en fase de redacció del projecte bàsic de construcció i evoluciona satisfactòriament”, ha afegit.
Per la seva banda, Marín ha celebrat l’empenta del projecte, que permetrà “superar una barrera de 6 quilòmetres de vies”. Dels treballs, a més, en sorgirà un intercanviador: “Contribuirem des de l’Hospitalet a millorar la xarxa de Rodalies que hi ha ara i fer que sigui més moderna”, ha assegurat.
El projecte de sorterrament
El soterrament de dos trams de les vies de Renfe de les línies de Vilanova i de Vilafranca al seu pas per l’Hospitalet es troba dins del Pla d’Inversions de Rodalies per donar solució a la fragmentació de la ciutat per les vies del tren. El projecte planteja la integració urbana de la infraestructura ferroviària i la construcció del nou intercanviador de la Torrassa.
La principal novetat del projecte presentat al febrer del 2018 és el soterrament de la línia de Vilafranca des de la sortida de l’estació Barcelona-Sants fins a l’alçada del cementiri municipal, poc abans d’arribar a l’estació de l’Hospitalet, cobrint 6 quilòmetres de vies i unint els barris de la ciutat. Del soterrament en sorgiran 120.000 metres quadrats de nou espai verd, l’equivalent a disset camps de futbol. Al gener del 2021, Adif va adjudicar la redacció del projecte executiu i l’estudi informatiu.