Edició 2452

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 12 de abril del 2025
Edició 2452

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 12 de abril del 2025

GREU | Rajoy hauria conspirat amb el CNI i el Govern d’Andorra per a fer caure la BPA i controlar els suposats comptes dels Pujol i l’independentisme

Segons uns correus als quals ha accedit RAC1, Rajoy va pactar fer caure la BPA amb l'aleshores cap de govern d'Andorra, Antoni Martí Petit, i amb la complicitat dels EUA

|

- Publicitat -

L’expresident del govern espanyol Mariano Rajoy hauria autoritzat una operació per fer caure la Banca Privada d’Andorra (BPA) per prendre el control de suposats comptes de l’independentisme, que no existien. Una cadena de correus electrònics als quals ha tingut accés RAC1 incriminen l’expresident del govern, el CNI i l’excomissari José Manuel Villarejo. L’operació s’hauria desenvolupat entre l’estiu del 2014 i el març del 2015. Segons els correus, Rajoy va pactar amb l’aleshores cap de govern d’Andorra, Antoni Martí Petit, que farien caure la BPA perquè era l’entitat on els Pujol havien guardat els fons entre el 2010 i el 2014. L’operació s’hauria fet amb la complicitat dels Estats Units.

Publicitat

La policia patriòtica sospitava que la BPA amagava milions d’euros de l’independentisme i, segons els documents de RAC1, el mateix Rajoy va ordenar tirar endavant l’operació després d’acordar-ho amb el seu homòleg andorrà en tres trobades prèvies: dues a Espanya, l’agost i el setembre del 2014, i una altra a Andorra la Vella, el gener del 2015, tres mesos abans de la intervenció del banc.

Les maniobres per fer caure la BPA i la seva filial espanyola no les lideraria el ministeri de l’Interior, sinó el CNI. Poc abans de la intervenció, el 10 de març del 2015, un dels espies adscrits al departament d’informació del Centre Nacional d’Intel·ligència enviava un correu electrònic secret a José Manuel Villarejo en què es diu que se segueixen ordres del “PG”, les sigles de president del govern en referència a Rajoy. En un altre fragment del correu, l’agent del CNI fins i tot explica com s’ho faran per carregar-se l’entitat i aconseguir la informació de tots els clients.

Et pot interessar  Cospedal, enxampada: nous àudios confirmen la connexió de l'exdirigent del PP amb 'l'Operació Catalunya'

En l’operació també hi entra en joc els Estats Units. La idea era advertir el secretari del tresor nord-americà que la BPA es dedicava a blanquejar diners de Veneçuela, del càrtel de Sinaloa, de la màfia xinesa i d’oligarques russos. L’objectiu era que l’Oficina de Control dels Delictes Financers dels Estats Units, el FINCEN, emetés una alerta en contra del banc. Finalment, el 10 de març del 2015 el FINCEN envia l’alerta i els governs espanyol i andorrà ja tenen el pretext per intervenir-lo.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí