El ministre de Transports, Óscar Puente, ha demostrat una vegada més el poc interès que el govern espanyol té a l’hora de millorar la xarxa ferroviària de Catalunya. En canvi, el ministre ha justificat les milionàries inversions en la xarxa de Madrid al·legant que “les necessitats no són les mateixes”. De fet, Puente fins i tot ha tingut la barra de dir que la xarxa de Rodalies de Catalunya està “més desenvolupada” que la de Madrid.
Durant la seva compareixença al Congrés aquest dimecres, Puente ha apuntat que Catalunya té prevista una inversió de 6.400 milions a la xarxa ferroviària, mentre que per a Madrid és de 7.100 milions. Aquesta enorme diferència, que als catalans i catalanes ja no sorprèn després d’anys d’espoli fiscal, es deu segons Puente al fet que “la xifra pendent d’execució en el cas de Madrid és superior que el pla de Rodalies de Barcelona” i “les necessitats no són les mateixes”. A més, Puente ha afirmat que la xarxa de Madrid està “menys dotada que la de Catalunya”.
En aquest marc, ha justificat també que l’Estat destini a Madrid el doble de trens nous que a Catalunya. Segons ha afirmat, la xarxa catalana rebrà 101 nous trens que suposen 1.000 milions d’inversió. A Madrid arribaran 203 nous trens “perquè també té la xarxa més deteriorada i són els més necessitats de renovació”.